برگزاری مراسم هفته پیوند در مدارس شهرستان ایوان
خاطره ای از بمباران سومار در سالهای جنگ
هواپیماهایی که از صبح در آسمان میپلکیدند، با خیال راحت و ناغافل، نیروهای سه گردان را که بیاطلاع از همه چیز و خونسرد در محوطهای کاملا باز و دور از شیارهای کوهستانی تجمع کرده بودند، با بمب و راکت بمباران کردهاند.
__________________________________________________
آنچه در پی خواهد آمد، روایت یک شاهد عینی است از بمباران محل استقرار رزمندگان ایرانی در منطقه عملیاتی سومار توسط هواپیماهای عراقی در سال 1361 که برای آشنایی همراهان "هوانورد" با حال و هوای آن روزها، بدون هیچ دخل و تصرفی بازنشر می گردد.
مهر 1361 ادامه عملیات مسلم بن عقیل، منطقهی سومار
نواي دعاي عرفه در نقطه صفر مرز خسروي طنين انداز شد
| قصرشيرين- نواي دلنشين دعاي زيباي حسين ابن علي (ع) در روز عرفه، همزمان با روز نيايش با حضور اقشار مختلف مردم و عاشقان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) در نقطه صفر مرز خسروي در شهرستان قصرشيرين طنين انداز شد. |
به گزارش خبرنگار ايرنا، شمار زيادي از مردم از اقصي
نقاط استان كرمانشاه و ديگر مناطق ايران اسلامي، روز سه شنبه خود را به
نقطه صفر مرزي خسروي رساندند تا در اين آيين معنوي شركت كنند.
حضور اقشار مختلف مردم كه شمار زيادي از آنها فاصله ۲۰ كيلومتري
قصرشيرين تا مرز خسروي را پياده طي كرده بودند، در اين مراسم چشمگير بود.
پيش از قرائت دعاي عرفه، نماز ظهر و عصر به امامت امام جمعه قصرشيرين و
با حضور باشكوه مردم در اين نقطه مرزي برگزار شد و نواي دلنشين عرفه با
صداي حجت الاسلام ?موسي سالمي? امام جمعه شهرستان شهريار زمزمه شد.
حضور كاروان هاي دانش آموزي راهيان نور استان هاي تهران و كرمانشاه در
آيين معنوي دعاي عرفه مرز خسروي چشمگير بود. ضمن اينكه مشابه اين مراسم در
مرز سومار و در جوار مزار دو شهيد گمنام با حضور بيش از پنج هزار نفر از
كاروان هاي راهيان نور همزمان برگزار شد.
چند ايستگاه صلواتي، نمايشگاه كتاب و عكس و محصولات فرهنگي و برپايي
سياه چادرهاي عشاير به منظور تهيه و توزيع شيريني و نان محلي در مرز خسروي
براي پذيرايي از شركت كنندگان برپا شده بود.
برگزاري دعاي عرفه براي هجدهمين سال متوالي در اين نقطه مرزي غرب كشور
برگزار مي شود، براي نخستين بار مراسم معنوي و روح بخش دعاي عرفه به همت
مرحوم ابوترابي سيد آزادگان در مرز خسروي نزديكترين نقطه از ايران اسلامي
به كربلاي معلا و بارگاه ملكوتي امام حسين (ع) و شمار زيادي از آزادگان جنگ
تحميلي برگزار شد و از آن سال تاكنون اين آيين در اين منطقه برگزار مي
شود.ك/۳
۹۱۰۲**۱۳۶۸**
چهره جذابترین حاجی در حج امسال
چهره جذابترین حاجی در حج امسال!

عسكر شاير گواوري
سروده ای در وصف شاعر عزیز ودوست داشتنی خطه ی غرب کشور خالو عسکرعزیزی-------
-ته هایده سر مه س مه هامه ئیوان
سلام ده م وه پید خالو عسکر خان
یه شه و له سر حال بیومن وه مهمان
گوش دام وه شعرد خالو عسکر خان
نه فه سد گرم وعمرد فه ره بوود
ناود تا هه سه م له یادم نیچوود
بنازم وه قدرت خدا تعالی
ای جوره قدره ت شعر وه تن پید دا
گوش دام وه شعرد فه ره خوشال بیوم
یه شه و ک وه مال علی بیگی چیوم
مایه ی افتخارو سه ر بلندی ید
وه ختی وه ناو اداریله چید
ئه و شه و له مال مه شی یار حسن
شعریل خوبد کردیمن په سه ن
وه تیده شعر ارا علی وموسی
خدا خوی بکی گه ردند ازا
شعرد شنفتم له و له ب مه رزه
ناود تا ابد جور مانشت به رزه
له خوه شی ئه و شه وپامان او زیو نات
خدا عمری بید یی روژ بایمه لات
گوش بیم وه قصیه ووه شعر خاسد
کیف بکیم ارا هوش وهواسد
لیه بیشتر سه رد دی وه ژان نیارم
گشتدان وه خدای گورا سپارم
سیروس انصاری نیا از ایوان از اینکه به رسم الخط کردی اشنا نیستم عذرم را پذیرا باشید.
عيدتان مبارك
بخش مرزی سومار فردا میزبان پنج هزار نفر از راهیان نور است
بخش مرزی سومار فردا میزبان پنج هزار نفر از راهیان نور است
قصرشیرین - بخشدار سومار - نفت شهر گفت: فردا (سه شنبه مصادف با نهم ذیحجه) و روز نیایش (عرفه) این بخش مرزی، میزبان پنج هزار نفر از کاروان های راهیان نور سراسر کشور است که برای برگزاری دعای پرفیض عرفه در جوار مزار دو شهید گمنام به این منطقه می آیند.
ˈشیرزاد
صیدیˈ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دعای پرفیض عرفه با
حضور کاروان های راهیان نور سراسر کشور و اقشار مختلف مردم و عاشقان
اباعبدالله الحسین (ع)، همزمان با زمزمه های عارفانه حجاج در صحرای عرفات،
در این منطقه مرزی نیز برای سومین سال پیاپی قرائت می شود.وی از اتخاذ تمهیدات لازم برای برگزاری دعای پرفیض عرفه در جوار تپه نورالشهدا محل دفن دو شهید گمنام سومار خبر داد و اظهار کرد: قرار بود امسال مراسم دعا در سومار برگزار نشود ولی با هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور کشور، آیین پرفیض دعای عرفه در این مرز برگزار می شود.
صیدی تاکید کرد: هماهنگی لازم برای اسکان دو هزار نفر از راهیان نور در این منطقه مرزی صورت گرفته ضمن اینکه هماهنگی برای استقرار مرکز فوریت های پزشکی، جمعیت هلال احمر و دیگر دستگاه های امدادی و خدماتی نیز انجام شده و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه مسوولان و متولیان امر، هماهنگی لازم را در این خصوص انجام داده اند و به لحاظ امنیتی، امکانات رفاهی و اقامتی نیز مشکلی در این بخش مرزی وجود ندارد، گفت: آیین پرفیض دعای عرفه در بخش مرزی سومار با فاصله ای کوتاه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر برگزار خواهد شد.
بخش سومار در غربی ترین نقطه قصرشیرین و در فاصله 92 کیلومتری این شهرستان واقع است.
مراسم پر فیض دعای عرفه همچون سال های گذشته در نقطه صفر مرزی خسروی از توابع شهرستان قصرشیرین (نزدیکترین نقطه از ایران اسلامی به کربلای معلا) نیز فردا سه شنبه برگزار می شود.ک/3
برای اولین بار جشنواره شعر کُردی کودک و نوجوان در ايوان
سلام به دوستان گل و همشهری ام
همونطور که میدونین :
برای اولین بار جشنواره شعر کُردی کودک و نوجوان تحت عنوان :
« مِنال و مه لیوچِگ»
بصورت منطقه ای و با حضور شاعران ۶ استان غربی کشور ( ایلام ٬ کرمانشاه ٬
کردستان ٬ لرستان ٬ همدان و آذربایجان غربی ) در شهرستان ایوان برگزار
میشه که قرار بود تا 15 مهر آثار رو دریافت کنیم اما به درخواست ادارات
ارشاد این 6 استان که پوسترها دیر توزیع شدن
مهلت ارسال آثار تا 25 مهر تمدید شد
تاکنون هم بالغ بر 100 نفر آثار خود رو به دبیرخانه ارسال کرده اند
اما
میخواهیم که در یک کار نمادین و هماهنگ همه ی وبلاگ های بچه های ایوان
نسبت به پوشش این جشنواره ما رو یاری کنند و نسبت به درج لینک پوستر
جشنواره و توضیحات آن که در وبلاگ " غزل ، عشق است " درج شده عِرق و ارادت
خودشون رو به زادگاهشون نشون بدن و بازهم اصالت و ایوانی بودن خودشون رو
به اثبات برسونن !
مهلت ارسال آثار تا
25 مهر تمدید شد
فراخوان جشنواره شعر
برای اولین بار جشنواره شعر کُردی کودک و نوجوان تحت عنوان :
« مِنال و مه لیوچِگ»
بصورت منطقه ای و با حضور شاعران ۶ استان غربی کشور ( ایلام ٬ کرمانشاه ٬ کردستان ٬ لرستان ٬ همدان و آذربایجان غربی ) در شهرستان ایوان برگزار میشه
شاعران عزیز می تونن تا تاریخ ۱۵ مهرماه ۹۲ به آدرس داده شده در پوستر فراخوان یا به ایمیل داده شده شعرهای خود را که در رابطه با موضوعات کودک و نوجوان به یکی از زبان ها یا گویش های کُردی ٬ لُری یا لَکی ٬سروده شده ارسال کنند !
جشنواره نیمه اول آبان ۹۲ در شهرستان ایوان برگزار میشه و به ۱۰ نفر برگزیده لوح تقدیر ٬تندیس جشنواره و هدایای نفیسی تقدیم خواهد شد !
پست الکترونیکی : anjomansher.ivan@gmail.com
تلفن: ۳۲۳۵۵۶۹ - ۰۸۴۲ نمابر : ۳۲۳۶۶۵۹ - ۰۸۴۲
آدرس: استان ایلام - شهرستان ایوان - خیابان امام - اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی - انجمن شعر و ادب ایوان
کد پستی : ۵۳۹۳۸ - ۶۹۴۱۸

تاکنون بالغ بر 100 نفر آثار خود رو به دبیرخانه ارسال کرده اند شعرها بسیار زیبا و قطعا کار برای انتخاب 10 اثر برگزیده سخت خواهد شد
از ویژگی های خوب این جشنواره پراکندگی جغرافیایی شاعران
از شاعر کرد عراقی ( سلیمانیه ) گرفته تا شهرهای مریوان ، سرپل ذهاب، بیجار ، بانه ، سنندج ، ارومیه ، صحنه ، بوکان ، سنقر ، گیلان غرب ، کوهدشت ، کرمانشاه ، اسلام آباد ، روانسر ، جوانرود و شهرهای استان ایلام
این جشنواره 8 و 9 آبان 92 در سالن اجتماعات اداره ارشاد اسلامی ایوان برگزار می شود.
دعاي عرفه در خسروي
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: دعای پرفیض
عرفه امسال نیز با حضور عاشقان حضرت سید الشهدا (ع) از نقاط مختلف ایران
اسلامی، خصوصا کاروان های راهیان نور غرب کشور در نقطه صفر مرز خسروی
برگزار می شود. به گزارش خبرگزاری دانشجویان
ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، سرهنگ محمدی افزود: مرز خسروی و بزرگراه کربلا
یادآور خاطره شهدای گرانقدر و بزرگواری است که در این سرزمین مقدس آرمیده
اند و همچنین یادآور خاطره آزادگان خصوصا آزاده سرافراز حجت الاسلام و
المسلمین ابوترابی است که این سنت حسنه را در کشور بنا نهاده است. وی با اشاره به برپایی مراسم دعای
عرفه در روز سه شنبه 23 مهر در مرز خسروی، گفت: تلاش مجموعه ستاد برگزاری
مراسم دعای عرفه که مسئولیت آن با فرمانداری شهرستان قصرشیرین می باشد
برپایی با شکوه این مراسم و نیز تسهیل حضور گسترده زائران راهیان نور و
دیگر مشتاقان است که به حمداله در همه بخش ها و بخصوص شهرستان قصرشیرین
تمهیدات لازم توسط کمیته اجرایی پیش بینی شده است. محمدی با اشاره به برپایی ایستگاه
های متعدد صلواتی، نمایشگاه های گوناگون فرهنگی و هنری و پوشش گسترده رسانه
ای مراسم دعای عرفه مرز خسروی، ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی انجام
شده، مراسم دعای عرفه امسال هرچه با شکوه تر برگزار شود. وی با اشاره به برنامه های این روز
معنوی، گفت: مراسم راهپیمایی از شهر قصرشیرین به طرف مرز خسروی ساعت هشت
صبح روز 23 مهر آغاز می شود و مراسم دعای عرفه نیز بعد از اقامه صلاتین ظهر و عصر برگزار خواهد شد.
http://uplod.ir/
سومار و سال 1366
محقق و نویسنده دفاع مقدس گفت: عراق ۱۶ و ۱۸ مهرماه ۶۶ شمال سومار شامل مقرهای ارتش اعم از خطوط مقدم و اردوگاه جنگی را بمباران شیمیایی کرد که در این حمله ۷۰۰ نفر از مردم و نظامیان مصدوم و ۱۶۰ نفر شهید شدند.
محمدباقر نیکخواه بهرامی محقق و نویسنده دفاع مقدس و کارشناس سلاحهای کشتار جمعی در گفتگو با خبرنگار حماسه و مقاومت فارس (باشگاه توانا)، درباره بمباران شیمیایی شهر سومار اظهار داشت: عراق چندین بار سومار را بمباران شیمیایی کرده است که یکی از موردهای مهم آن مربوط به 25 دیماه سال 65 بعد از عملیات کربلای 5 و قبل از عملیات کربلای 6 در جنوب و درسومار است.
وی یادآور شد: در این حمله، یگانهای ارتش در سومار، نفتشهر و در سایر محورهایی که در مجموعه عمومی سومار محسوب میشدند مورد حمله شیمیایی قرار گرفتند.
نیکخواه بهرامی افزود: عراق در این حمله مواضع تیپها، پدافند هوایی، پشتیبانی و حتی بیمارستان صحرایی ارتش را بمباران کرد که در این بمباران بیش از 200 نفر مصدوم و 20 نفر شهید شدند.
وی تصریح کرد: در مرتبه دوم نیز عراق در 16 و 18 مهر 1366 شمال سومار شامل مقرهای ارتش، اعم از خطوط مقدم و پشتیبانی و حتی قرارگاه مقدم نزاجا را بمباران شیمیایی کرد و به موازات این بمبارانها در این دو روز دو اردوگاه جنگی را ناجوانمردانه بمباران کردند و مردم مستقر در این اردوگاهها را با استفاده از گاز اعصاب و خردل مصدوم کردند و بیش از 700 نفر اعم از مردم و نظامیان مصدوم شدند و بیش از 160 نفر هم شهید شدند، به نحوی که بیمارستان 501 ارتش در سومار را نیز بمباران کردند و 8 نفر از پزشکان آن از جمله شهید دکتر هجرتی اعزامی از بیمارستان لقمان الدوله به شهادت رسیدند.
این محقق و نویسنده دفاع مقدس بیان داشت: عراق علاوه بر بمب و راکت بو سیله توپخانه این مناطق را آماج حملات شیمیایی خود قرار داده بود. این عملیاتهای شیمیایی عراق به قصد جلوگیری از عملیاتهای آفندی ایران صورت میگرفت تا توان نیروها را ضعیف کند.
این کارشناس سلاح های کشتار جمعی خاطر نشان کرد: در اعتراض به بمباران شیمیایی عراق در 16 مهرماه در سومار؛ وزیرخارجه ایران در نامهای به دبیرکل سازمان ملل متحد «خاویر پرز دکویار» رسماً اعتراض خودش را اعلام کرد؛ یعنی ضمن اعتراض درخواست کرد که گروهی از کارشناسان سلاح شیمیایی سازمان ملل جهت مشاهده آثار جنایت به منطقه اعزام شوند و عراق را محکوم کند و خواستار تنبیه عراق را داشتند و همچنین خواستار جلوگیری از تکرار چنین اقداماتی در آینده و جلوگیری از ارسال مواد اولیه و تجهیزات از کشورهای دیگر به عراق را کردند.
یادواره شهدای بخش مرزی سومار برگزار شد
یادواره شهدای بخش مرزی سومار برگزار شد
بمناسبت بزرگداشت سالروز عملیات ظفرمند مسلم ابن عقیل، یادواره شهدای بخش مرزی سومار با حضور جمعی از خانوادههای شهدا و ایثارگران برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه،سرهنگ پاسدارعلی احمدپور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قصرشیرین در این مراسم با بزرگداشت یاد و خاطره شهدا گفت: برگزاری یادوارههای شهدا فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده میکند.
وی افزود: امروز دشمنان جرأت کوچکترین تعرض به خاک کشورمان را ندارند و گزینه نظامی برای تهدید ملت ایران اسلامی ۳۰ سال است که روی میز دشمنان خاک میخورد و این به برکت صلابت شهدا است.
وی اظهار کرد: نسل جوان ما و حمایت آنها از آرمانهای شهدا و انقلاب یک نیروی بزرگ بازدارنده برای تهدیدات دشمن است و کشوری که ظرفیت بزرگ شهادتطلبی را دارد، نیازی به بمب هستهای نخواهد داشت و همین خون شهداست که تضمین کننده استقلال و سربلندی ایران اسلامی است.
در ادامه این مراسم حجتالاسلام والمسلمین فرهاد بهرامیتبار مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه قصرشیرین گفت: امنیت و آرامش امروز کشور مرهون خون شهداست لذا پاسداشت مقام شهدا و تجلیل از خانوادههای آنان رسالتی است که باید در همه ایام انجام شود.
در این مراسم خانوادههای شهدا و ایثارگران شهرستان قصرشیرین در قالب یک کاروان راهیان نور ۱۵۰ نفری از مناطق عملیاتی بخش سومار و محل شهادت سرداران رشید اسلام شهیدان ریزهوندی و شهبازی در شهر سومار- نفت شهر بازدید کردند.
مدير آموزش و پرورش شهرستان ايوان در پيام قدر داني از ستادهاي پروژه مهر مدارس
ديدار امام جمعه ايوان و مدير كل اموزش و پرورش ايلام با جانباز قطع نخاعي ايواني
معلمان در نظام رتبه بندی چگونه تقسیم می شوند؟
| معلمان در نظام رتبه بندی چگونه تقسیم می شوند؟ |
نظام رتبه بندی ,معلمان ,رتبه معلمان در نظام رتبه بندی چگونه تقسیم می شوند؟ براساس آیین نامهای که آموزش و پرورش برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کرده، نحوه تغییر رتبه و نظام رتبهبندی معلمان تشریح شد، نظامی که بر اساس آن چهار رتبه «مربی معلم»، «استادیار معلم»، «دانشیار معلم» و «استاد معلم» برای معلمان در نظر گرفته شده است. در بخشی از نظام رتبه بندی حرفه ای معلمان و جذب و تامین منابع انسانی آموزش و پرورش، داشتن حداقل درجه علمی مورد نیاز برای کسب آن رتبه، تجربه خدمت مورد نیاز، کسب امتیازات لازم از جداول فعالیت ها، کسب امتیاز لازم در ارزشیابی های ملی برای رتبه بندی تعریف شده و ارائه مقالات و تالیفات علمی مناسب در زمینه موضوعات آموزش و پرورش و پیشرفت تربیتی و تحصیلی دانش آموزان، در ارزشیابی فعالیت های معلمان در کانون توجه قرار می گیرد. در این طرح پیشنهادی چهار رتبه برای معلمان در نظر گرفته شده که برای هریک از این عناوین شرایطی تعریف شده است. رتبه مربی معلم برای این رتبه، حداقل مدرک تحصیلی کارشناس (لیسانس) با پنج سال تجربه، دارا بودن کارت صلاحیت حرفه ای تدریس در زمینه مربوط، طی دوره آموزشی ضمن خدمت در علوم تربیتی، متناسب با تحولات علمی روز، به میزان مورد نیاز، در دوره آموزشی ضمن خدمت، در زمینه تخصصی و رشته تحصیلی متناسب با تحولات علمی روز به میزان مورد نیاز، داشتن حداقل امتیازات لازم از دو ارزشیابی فعالیت های چهارگانه مشروط بر آن که فاصله دو ارزشیابی بیش از 2 سال نباشد، داشتن حداقل امتیازات لازم از شرکت در دوره های آموزش ضمن خدمت، مطابق ضوابط مربوط، موفقیت در آزمون شایستگی تخصصی مربی معلم از جمله شرایط تعریف شده پیشنهادی است. رتبه استادیار معلم معلمان با مدرک کارشناسی (لیسانس) با 15 سال تجربه باشند یا دارای کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) با 12 سال تجربه و همچنین دارندگان مدرک دکتری با شش سال تجربه در این رتبه قرار می گیرند. علاوه بر این شرایط، دارا بودن کارت صلاحیت حرفه ای تدریس، در زمینه مربوط به رتبه مربی معلم، داشتن امتیازات لازم در دو ارزشیابی عملکرد سالیانه، مشروط بر آن که فاصله دو ارزشیابی بیش از2 سال نباشد و در آخرین ارزشیابی امتیازات لازم را کسب کرده باشد، داشتن امتیازات لازم از شرکت در دوره های آموزش ضمن خدمت و طی دوره آموزش ضمن خدمت ویژه این رتبه، علاوه بر آموزش های ضمن خدمت مرتبط با رتبه مربی معلم، برخی دیگر از شرایط این گروه است. ارائه حداقل 2 مقاله علمی که هیات های مربوط ارزشیابی کرده باشند، دارا بودن رتبه مربی معلم برای دارندگان درجه لیسانس و فوق لیسانس و موفقیت در آزمون ملی تشخیص شایستگی تخصصی از دیگر شرایطی است که برای رتبه استادیار معلم تعریف شده است. دارندگان مدارک تحصیلی (کارشناسی) لیسانس و (کارشناسی ارشد) فوق لیسانس و دکتری، که در سه ارزشیابی عملکرد متوالی (منتهی به زمان درخواست رتبه استادیار معلم) امتیازات مربوط را که وزارت تعیین می کند کسب کرده باشند، می توانند با یک سال سابقه خدمت کمتر درخواست رتبه استادیار معلم کنند. رتبه دانشیار معلم برای این گروه از فرهنگیان نیز دارا بودن کارشناسی (لیسانس) با 22 سال تجربه، کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) با 18 سال تجربه، دکتری با 14 سال تجربه پیشنهاد شده است و دارا بودن کارت صلاحیت حرفه ای تدریس در زمینه مربوط به رتبه استادیار معلم، داشتن امتیازات تعیین شده از شرکت در دوره های آموزش ضمن خدمت رتبه های قبل و طی دوره آموزش ضمن خدمت ویژه این رتبه، داشتن امتیازات تعیین شده از سه ارزشیابی عملکرد در رتبه استادیار معلم، مشروط بر آنکه اخرین ارزشیابی فرد از درصد مجموع امتیازات کمتر نباشد نیز مد نظر قرار گرفته است. همچنین ارائه حداقل 2 مقاله علمی ارزشیابی شده در زمینه دروس مورد تدریس، ارائه حداقل یک پژوهش علمی در زمینه تخصصی یا مسائل آموزش و پرورش، تالیف حداقل یک کتاب در زمینه دروس مورد تدریس که گروه تخصصی آن را پذیرفته باشند، موفقیت در آزمون ملی شایستگی تخصصی رتبه دانشیار معلم و اخذ امتیازات لازم از شرکت در دوره های آموزش ضمن خدمت رتبه های قبل نیز از شرایط دیگر کسب رتبه دانشیار معلم است. دارندگان مدارک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس و دکتری، مشروط به داشتن امتیازات تعیین شده، در سه ارزشیابی عملکرد متوالی (منتهی به زمان درخواست رتبه دانشیار معلم) می توانند به ترتیب با یک سال تجربه کمتر درخواست رتبه دانشیار معلم کنند. رتبه استاد معلم برای رتبه استاد معلم نیز داشتن مدرک کارشناسی ارشد با 24 سال تجربه و دکتری با 20 سال تجربه پیشنهاد شده، ضمن آنکه دارا بودن کارت صلاحیت حرفه ای تدریس در رتبه دانشیار معلم، داشتن امتیازات لازم از سه ارزشیابی متوالی (منتهی به زمان درخواست در رتبه استاد معلم)، دارا بودن حداقل 2 مقاله علمی ارزشیابی شده پس از کسب رتبه دانشیار معلم در زمینه مربوط، دارا بودن حداقل یک پژوهش علمی تربیتی در زمینه تخصصی یا مسائل آموزش و پرورش، تالیف حداقل سه جلد کتاب علمی در زمینه مربوطه که گروه تخصصی آن را پذیرفته باشد، موفقیت در آزمون ملی شایستگی تخصصی رتبه استاد معلم و دارا بودن رتبه دانشیار معلم از دیگر شرایط تعریف شده برای کسب این رتبه است. گفتنی است، معلمان خلاق و نوآور و نخبه با مدرک لیسانس و با 25 سال تجربه و داشتن شرایط فوق، مشمول این رتبه مزبور می شوند. ورود به طرح با رتبه "مربی معلم" آغاز می شود و کسب رتبه های بعدی، مستلزم توقف در رتبه قبلی است، لذا تنها دارندگان مدرک تحصیلی دکتری می توانند به شرط داشتن شرایط با رتبه استادیار معلم وارد این طرح شوند. بر اساس طراحی ساز و کاری که به تصویبب شورای عالی آموزش و پرورش می رسد، وزارت آموزش و پرورش می تواند بخشی از ساعات موظف معلمان بالاتر از مربی را به مسئولیت ها و وظایف پژوهشی و مطالعاتی اختصاص دهد. همچنین معلمان با مدرک کاردانی و داشتن 12 سال تجربه و شرایط اخذ رتبه مربی معلم مشمول اخذ رتبه مزبور می شوند و با داشتن 24 سال تجربه و شرایط اخذ رتبه استادیار معلم مشمول آن رتبه می شوند. ضمن آنکه وزارت مجاز است علاوه بر شرایط مزبور، شرایط دیگری را برای این قبیل معلمان اضافه کند ضمنا معلمان خلاق، نوآور و نخبه با 2 سال تجربه کمتر، در شمول رتبه بندی قرار می گیرند. براساس طرح پیشنهادی نظام رتبه بندی، جذب معلمان مورد نیاز وزارت، بر اساس آیین نامه جذب و گزینش نیروی انسانی خواهد بود که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی می رسد و آموزش وپرورش می تواند در جهت توسعه مجتمع های آموزشی و پرورشی، امتیازات خاصی در اجرای رتبه بندی برای مدیران و معاونان این قبیل واحدها اعمال کند. با توجه به این که این طرح در حد پیشنهاد است، اجرای آن منوط به تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی است؛ ناگفته نماند که حاجی بابایی این طرح را یکی از بزرگترین برنامه های تحولی خود عنوان کرده و پیگیری آن را به فرهنگیان وعده داده است. ( ایسنا) |
جایگاه ما در زندگی چیست
جایگاه ما در زندگی چیست؟
*این انسان است کهانسان بودنش را به اراده ی خویش می سازد و آفریننده ی خویشتن خویش است و به تعبیز دیگری انسان آینده ی خویش است
*اگر یک افلیج قهرمان دو نشود مقصر خود اوست !!
*هیچ راه میان بری وجود ندارد.هیچ چیز ارزان بدست نمی آید.و همیشه بهترین راه دشوار ترین راه است!
*امروز فردایی است که دیروز نگرانش بودی
*بزرگترین کارها با کوچکترین گام ها شروع شده و سخت ترین گام اولین گام است
*مردی که کوهی را بر می دارد با برداشتن سنگ های کوچک آغاز می کند
*ناکامی یعنی تاخیر نه شکست!مسیر انحرافی موقت است نه کوچه بن بست!
*سکوت هیچ وقت اشتباه نمی کند
*بترس بلرز ولی قدم پیش نگذار
*ترس را احساس کن وبا وجود آن اقدام کن
*این جهان کوه است وفعل ما ندا سوی ما آیدندا هارا صدا
*چیزی را می یابیم که انتظارش را داریم و چیزی را بدست می آوریمکه تقاضا می کنیم
*تاکسی زندگی نیز ما را به جای نخواهد برد اگر آدرس مشخصی به او ندهیم
*اگر کسی از خانه بیرون بیاید و نداند به کجا میرود احمق است!
*پس داشتن آمال و آرزواولین گام است به سوی اهداف خویش در زندگی زیرا یکی از نیمه های گمشده ما همان آمال و آرزو است
*ارزش انسان در چیزی که بدست می اوریم نیست بلکه ارزش انسان در چیزیست که مشتاق آن است
*
زندگی چیست؟
*همچون نیلوفری باش در آب زندگی در آب بدون تماس با آب
*پس هر لحظه را به گونه ای زندگی کنکه گویی واپسین لحظه است.و کسی چه میداند؟شاید آخرین لحظه باشد!
*زندگی یعنی تکاپو زندگی یعنی هیاهو
خود آگاهی
*زنبور عسل شهد گل را می نوشد چه پس می دهد؟الاغ هم گل و علف را می خورد چه پس می دهد؟
*در آوردگاه پهناور دنیا در اردوی زندگی چون گوسفندانی مباش که بی اراده رانده می شوند قهرمانی باش در تکاپو!!
* قهرمان شدن اگر مشکل است قهرمان ماندن مشکل تر است
داستانی واقعی
به مناسبت ایام شروع سال تحصیلی
معلّم كلاس اول تدى در پرونده اش نوشته بود: تدى دانش
آموز باهوش، شاد و با استعدادى است. تكاليفش را خيلى خوب انجام مي دهد و
رفتار خوبى دارد. "رضايت كامل".
معلّم كلاس دوم او در پرونده اش
نوشته بود: تدى دانش آموز فوق العاده اى است. همكلاسيهايش دوستش دارند ولى
او به خاطر بيمارى درمان ناپذير مادرش كه در خانه بسترى است دچار مشكل روحى
است.
معلّم كلاس سوم او در پرونده اش نوشته بود: مرگ مادر براى تدى
بسيار گران تمام شده است. او تمام تلاشش را براى درس خواندن مي كند ولى
پدرش به درس و مشق او علاقه اى ندارد. اگر شرايط محيطى او در خانه تغيير
نكند او به زودى با مشكل روبرو خواهد شد.
معلّم كلاس چهارم تدى در
پرونده اش نوشته بود: تدى درس خواندن را رها كرده و علاقه اى به مدرسه نشان
نمي دهد. دوستان زيادى ندارد و گاهى در كلاس خوابش مي برد.
7گام برای بهتر بودن
7گام برای بهتر بودن
گام اول: به قانون جامعهتان احترام بگذارید. قوانین به خاطر دلایلی به وجود آمدهاند. اگر به قانون احترام نگذارید به دیگران ضربه خواهید زد.
گام دوم: از یك قانون طلایی كه یكی از نشانههای خوب بودن است، اطاعت كنید. آنچه را برای خود میپسندید برای دیگران هم بپسندید و آنچه را برای خود نمیخواهید برای دیگران هم نخواهید.
گام سوم: توجه به خانواده و دوستان و حتی افراد غریبه به شما كمك میكند به یك انسان خوب تبدیل شوید. با دیگران همدلی كنید و وقتی كه به كمك احتیاج دارند، كمكشان كنید. به دوستانتان عشق بورزید. اول از همه به خودتان عشق بورزید. اگر خودتان را دوست نداشته باشید حتما دوستداشتن دیگران برای شماسخت خواهد بود.
گام چهارم: مثبت و شاد بودن شما را به یك انسان خوب تبدیل میكند. اگر باور دارید كه میتوانید خوب باشید پس حتما به انسان خوبی تبدیل خواهید شد. خوشحال بودن مسری است. وقتی شما خوشحال باشید اطرافیانتان هم با وجود شما خوشحال خواهند شد و این شما را تبدیل به یك فرد خوب میكند. شما باید خوشحال بودن را انتخاب كنید.
گام پنجم: انتخاب كنید كه انسان خوبی باشید. ذهن شما بسیار با قدرت و خارقالعاده است. اگر هر روز گزینه خوب بودن را انتخاب كنید، قطعا انسان بهتری خواهید شد.
گام ششم: وقتگذاشتن برای كمك به دیگران به شما كمك میكند. همیشه افرادی هستند كه وضعیت خیلی بدتری نسبت به شما دارند. تا حدی كه میتوانید به دیگران كمك كنید.
خوشحال بودن مسری است. وقتی شما خوشحال باشید اطرافیانتان هم با وجود شما خوشحال خواهند شد و این شما را تبدیل به یك فرد خوب میكند. شما باید خوشحال بودن را انتخاب كنید.
گام هفتم: قضاوت كردن و نكوهش دیگران از شما انسان خوبی نمیسازد. مراقب باشید كه در مورد دیگران چگونه فكر میكنید. نباید در مورد آنها بد فكر كنید. ذهن باز داشتن به شما كمك میكند انسان خوبی شوید.
و حالا خلاصه «بایدها و نبایدها» برای اینكه انسان خوبی شوید:
خوب بودن را انتخاب كنید، از دیگران تعریف كنید، بیشتر لبخند بزنید، سعی كنید در هر موقعیتی خوشحال باشید، با انسانهای دیگر ارتباط محكمی برقرار كنید، روحی یا جسمی به دیگران آسیب نرسانید و به دیگران احترام بگذارید.
سلامت
گروه خانواده ایرانی سایت تبیان
ادای احترام مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایوان به شهدای گمنام شهر سومار
راز پدر رزمنده ای که پس از بیست روز از شهادت پسر همرزمش مطلع شد




