معلمان رتبه بندی می شوند

دسته بندی : اخبارایران وجهان
خبرگزاری پانا: وزیرآموزش و پرورش، اجرای نظام رتبه بندی معلمان را مهم‌ترین راهكار و انگیزش برای ارتقا توانمندی‌های حرفه معلمی دانست و گفت: زمان لازم برای اجرای كامل نظام رتبه‌بندی معلمان در سراسر كشور 3 سال است.
۱۳۹۲ يکشنبه ۹ تير ساعت 11:34

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، حمیدرضا حاجی‌بابایی درچهل و یكمین نشست اعضای معاونان این وزارتخانه که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با اشاره به تعریف استانداردها، صلاحیت های حرفه ای و ... برای نظام رتبه بندی معلمان، گفت: با اجرای این نظام برخی از معلمان موفق به احراز رتبه های مربی معلم تا استاد معلم خواهند شد و برخی دیگر ممكن است تا پایان دوره بازنشستگی به هیچ یك از این رتبه ها دست نیابند.


وی با اشاره به ابلاغ سیاست های كلان تحول در آموزش و پرورش از سوی مقام معظم رهبری ( مدظله العالی )،  خاطر نشان كرد: جذب نیرو در آموزش و پرورش تنها از طریق 2 دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان و در موارد خاص از طریق آزمون انجام خواهند شد.


وزیر آموزش وپرورش، نظام رتبه بندی معلمان را امری شیرین و دشوارخواند و تصریح كرد: با اجرای این كار بزرگ ترین جراحی در بدنه آموزش وپرورش انجام خواهد شد.


وی فضا سازی بزرگ، قدرتمند و مدبرانه را لازمه اجرای نظام رتبه بندی معلمان دانست و یادآور شد: انتخاب اسامی مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم به واسطه ارزشی بودن آن ها در جامعه صورت گرفته است.


وزیر آموزش و پرورش معلم را ماحصل و مغز كار در آموزش و پرورش نامید و گفت: مهندسی نیروی انسانی و مدرسه محوری كه زیرمجموعه مجتمع های آموزشی است باید در آموزش وپرورش مورد تعریف قرار گیرد.  


وی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو از جمله؛ اجلاسیه روسای آموزش وپرورش شهرستان‌ها و مناطق و نشست مشترك 2 جانبه حوزه‌های علمیه و آموزش وپرورش در قم گفت: باید تمام توان خود را به كار گیریم تا این نشست ها هرچه مفیدتر برگزار شود.


وی با اشاره به بحث سامان دهی نیروهای انسانی در ادارات كل آموزش وپرورش استان های كشور و جلسات برگزار شده در این زمینه افزود: در خصوص  نحوه نقل و انتقالات و كیفیت كار هماهنگی و تصمیم گیری شده و مقرر گردیده است تا آخر هفته آتی اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.


وزیرآموزش و پرورش با تقدیر از معاونت‌های زیر مجموعه در انجام وظایف و مسئولیت ها و تاكید بر سرعت، دقت و وقت گذاری برای انجام كارها  به صورت دقیق وحساب شده ، تصریح كرد: تا پایان ماه مرداد نباید مشكلی به نام كمبود نیروی انسانی در هیچ كجای كشور در حوزه آموزش وپرورش وجود داشته باشد.


حاجی بابایی توضیح دادن و ارائه كار برای توجیه دیگران را بسیارمهم خواند ویادآور شد: با نگاهی به اقدامات انجام شده در آموزش وپرورش طی این 4 سال شاید اینگونه به ذهن متبادر شود كه انجام این اقدامات كاری غیرممكن بوده است.


وی با اشاره به آماده شدن اسناد و زیر ساخت ها  در آموزش وپرورش  گفت: نظام رتبه بندی معلمان و جذب نیروی انسانی ماحصل ونتیجه تمامی اقدامات صورت گرفته در آموزش وپرورش است.


وزیرآموزش و پرورش با تاكید بر دستیابی به تعاریف مشترك به منظور تسریع در اجرای طرح اظهار كرد: با مصوبه دولت در زمینه نظام رتبه بندی معلمان در چارچوب قانون مدیریت خدمات كشوری این نظام آماده ابلاغ و اجرا می باشد كه البته اجرای آن نیاز به آئین نامه های شورای عالی آموزش وپرورش دارد كه باید تهیه و ابلاغ شود.


وی زمان لازم برای اجرای كامل نظام رتبه بندی معلمان در سراسر كشور را  3 سال اعلام كرد و ادامه داد: این نظام عامل تحرك، تحول و استاندارد سازی در آموزش وپرورش خواهد بود