زندگینامه سردار شهید علی دنگاله

 

منطق ما، منطق مؤمنین قرآن است. امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید علی دنگاله در سال 1342 در یکی از روستاهای سومار در یک خانواده مذهبی و عاشق اهل بیت (ع) متولد شد و عطر حضورش مشام جان پدر و مادر را معطر ساخت.

 

ایشان کودکی و نوجوانی اش را در دامن طبیعت سرسبز سومار گذراند و سپس جهت انجام خدمت مقدس سربازی به جبهه های حق علیه باطل شتافت.

 

ایشان پس از نبرد سنگینی که با متجاوزین بعثی در تاریخ 12/2/1363 در جزیره مجنون داشتند شربت شیرین شهادت را نوشید و روحش به عالم ملکوت پرواز کرد.

 

” دیار فراموش شده ام سومار ”

همچنانکه استحضار دارید جنگ خانمان بر انداز مدت 27 سال است که رخت شوم خویش را از کشور عزیزمان ایران بر چیده است اما این شهر محروم از هرگونه خدمات و بازسازی است لذا در راستای مشکلات این شهر مرزی سوالاتی از مدیران و مسئولین مطرح است:

 الوند خبر / ارسالی کاربران__ با سلام و عرض ادب توجه مسؤلین مطلعین دست اندر کاران و خیرین محترم و عزیز را به نکاتی چنداز روزگار دیجور شهر فراموش شده ام سومار معطوف می دارم امید آن را داریم که بزرگان و کسانی که قلمی توانا دارند و می توانند قدمی هرچند کوتاه برای عمران و بازسازی سومار بر دارند از هیچ کوششی دریغ ننمایند باشد قدم و قلم وبیان خیر شما عزیزان مورد لطف و رضایت خداوند سبحان قرارگیرند و این تلاش درذهن تاریخ به یادگار بماندوباعث تحرک دست اندرکاران بازسازیش شود.

 

 همچنانکه استحضار دارید جنگ خانمان بر انداز مدت 27 سال است که رخت شوم خویش را از کشور عزیزمان ایران بر چیده است اما این شهر محروم از هرگونه خدمات و بازسازی است لذا در راستای مشکلات این شهر مرزی سوالاتی از مدیران و مسئولین مطرح است:

 

 1- آیامیدانید تنها شهر جنگ زده که بعد از این مدت مدید و طولانی مورد بی مهری بی توجهی جهت بازسازی قراگرفته است سومار است ؟ هوای سومار گرم و جانسوز است یا شهر های دهلران و مهران

 

 2- آیا تا کنون به این فکر کرده ایم تنها شهری که مردمش مستاصل از عدم پاسخگویی قرار گرفته اند سومار و سوماریست ؟

 

 3- چرا و به چه دلیل تا کنون هیچگونه اقدام لازم و عملی جهت بازسازی سومار بکار گرفته نشده است ؟ و هیچگونه رغبتی بابت این امر نشان داده نمی شود.

 

 4- آیا سزاست که کشاورزان و دامداران محترم و زحمت کش جهت کار کشاورزی و تعلیف دامهای خود و تهیه ی ما یحتاج روزانه متحمل معضلات فراوان شوند ؟ و دسترنجشان بوسیله افراد نا شناس و دلال بازار خریداری شود و هیچگونه پولی جهت بها ی انگور و گندمشان پرداخت نشود.

 

 5- آیا رواست با وجود این همه کشاورزتلاشگر و محترم که باعث عمران و آبادانی شهر سومار شده اند و تقریبا بیشترین تولید انگور درشهرستان قصر شیرین را داراست باید همیشه جهت کوچکترین اخذ وام و عملیات بانکی بی نصیب از داشتن بانکی در سومار باشند ؟

 

 6- آیا این امر مورد توجه مسولین محترم قرار نگرفته است که با وجود راه اندازی بازارچه مرزی سومار نباید مردم سومار آثار اقتصادی آن بهرمند گردند و آن را لمس نمایند؟

 

 7- سومار با داشتن بهترین و مرغوبترین زمینهای کشاورزی و نفت شهر با دارا بودن منابع سر شار گاز و نفت باید جوانان تحصیل کرده و جویای کارش در به در در سایر شهرها به دنبال کار بگردند ؟

 

 8- آیا مگر نه این است که نزدیکترین شهر به بغداد سوماراست چرا با وجود تردد فراوان بیش از حد کامیونها جاده ایوان به سومار و گیلانغرب به سومار باید همیشه شاهد حادثه و تصادفاتی با خسارات جانی و مالی فراوان باشد و هیچگونه اقدامی جهت عریض نمودن و اسفالت آن صورت نگیرد؟

 

 9- مگر تردد زوار ابا عبدالله در سایر شهرهای مرزی صورت نمی گیرد چرا مردم سومار و نفت شهر از این نعمت باید محروم باشند وتوان زیارت را نداشته باشند؟

 

 10- بر همگان لازم است که افراد با جایگاه حقوقی و افراد حقیقی با دنبال نمودن مطالبات مردم در امر باز سازی سومار کمک کار هم باشند در خاتمه ازهمه ی کسانی که توان مساعدت و کمک به باز سازی شهر سومار را دارند استدعا می شود جهت رضای خداوند سبحان در این خصوص مضایقه ننمایند و در صدد کمک به رفع معضلات اشاره شده فوق تمام همت خویش را بکار گیرند و مصر در خصوص اخذ حق و حقوق به تاراج رفته ی مردم سومار باشد .ان شاءالله
ارسالی از سیروس انصاری نیا

الوند خبر پایگاه تحلیلی قصر شیرین

 

 

خاطره شماره 3: آقا ! شما مرده زنده شد؟؟

گرمای هوا نفس را در سینه خفه می کرد آن هم از گرمای طاقت فرسای شهرستان دهلران برای ثبت بخشنامه ها در تابستان سال 1372 چند بار از شهرستان ایوان به دهلران می رفتم وکارهای مدرسه وثبت نام دانش آموزان که عرب زبان بودند انجام می دادم و برای فرار از گرمای وحشتناک دهلران مجبور بودم صبح زود از ایوان حرکت نمایم تا در ساعت 10الی11 پیش از ظهر به روستای پتک اعراب رسیدم با پیاده شدن از مینی بوس مسیر اندیمشک دهلران و رفتن به سمت روستا وقدم زدن در جاده خاکی روستا دیدم یکی از بچه های مدرسه در حال دویدن به طرف جاده می باشد و با نزدیک شدن به من با لهجه ی شیرین عربی گفت :(آقای انصاری شما مرده زنده شد)من زیاد توجهی به جمله اش نکردم و گفتم علی چطوری خوبی با گفتن این جمله بعد از دست دادن به من به سرعت بسان آهویی تیز پا به طرف روستا دوید وبا صدای بلند فریاد زد بچه ها آقای انصاری آمده تارسیدن به درب مدرسه من از این حرکت علی صالح به اصطلاح بچه ها سر در نمی آوردم و درحین باز نمودن درب مدرسه دیدم تعداد زیادی از بچه های روستا ومردم روستا در کنارم جمع شدند که همه به من نگاه می کردند ومی خندید تا جریان را از یکی از اهالی روستا پرسیدم واوگفت آقای انصاری در اینجا ما شنیدیم دور از جانتان که شما فوت نمودید وما همگی از شنیدن این قضیه ناراحت بودیم تا امروز که شما را دیدیم از نگرانی در آمدیم واز این بابت خدا راشکر می کنیم من هم به شوخی گفتم که شما دارید با کسی که مرده وزنده شده صحبت می کنید که همگی زدند زیر خنده و خوشحال شدند وچند نفر از اهالی روستا با اصرار خواستند که من ظهر میهمان آنها باشم که بالاخره در یکی از خانه ها میهمان شدم وبعد از صرف نهار با کلی عذر وبهانه توانستم رضایت آنها را برای رفتن وشب نماندن در روستاجلب نمایم.و از همه آنها که برای بنده ناراحت شده بودند تشکر نمودم و روستا را به قصد ایوان ترک کردم.جا دارد که از تمامی مردم خوب با محبت ومیهمان نواز شهرستان دهلران اعم از شهر وروستا صمیمانه تقدیر وتشکر خود را اعلام دارم. که این یکی از چندین خاطره ای است که برای بنده لذت بخش وبه یاد ماندنی است.
بر گرفته از وب سایت خاطرات یک معلمhttp://khateratemoalleme.blogfa.com/

جزییات طرح های جدید رفاهی برای فرهنگیان

 

 صندوق ذخیره فرهنگیان

ساعت 24- مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه این طرح مزایای زیادی دارد و دولت و موسسه نیز از آن حمایت مالی می کنند، تاکید کرد: این در حالی است که فرد بیمه شده می تواند از سایر خدمات بیمه ای با شرایط ویژه در حین خدمت و در طول دوره استفاده کند.

به گزارش روابط عمومی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، دکتر غندالی با اشاره به اینکه یکی از ماموریت های جدید موسسه افزایش خدمات رفاهی به فرهنگیان عضو است تصریح کرد: در دو سال گذشته که مشکلاتی در خصوص منابع مالی، تأمین و توسعه فعالیت ها داشتیم، نتوانستیم آنگونه که شایسته فرهنگیان است به مسائل رفاهی حین خدمت اعضا بپردازیم. با این حال اخیرا طرح های خوبی در دستور کار قرار داده ایم.


مدیرعامل موسسه از افزایش تعداد خودروهای لیزینگی برای فرهنگیان عضو خبر داد و گفت: در دو سال گذشته چند برابر سال های قبل خودرو واگذار شده و برنامه ما این است که تمام فرهنگیان امکان استفاده از خودروهای لیزینگی را داشته باشند.

«طرح ١٠٠» حقوق مکمل بازنشستگی

وی افزود: یکی از طرح های موسسه برای اعضا، طرح ١٠٠ است که در واقع مکمل بیمه عمر و سرمایه گذاری در دوره بازنشستگی است. بر این اساس اگر کسی ٥٠ هزار تومان و یا به نسبت توان مالی ١٠٠ هزار تومان ماهیانه در این طرح سرمایه گذاری کند پس از ٣٠ سال می تواند مبلغ قابل توجهی دریافت کند یا اینکه به صورت ماهیانه و به عنوان حقوق مکمل بازنشستگی، حقوقی به مراتب بیشتر از حقوق بازنشستگی خود دریافت می کند.

مدیرعامل موسسه با اشاره به اینکه این طرح مزایای زیادی دارد و دولت و موسسه نیز از آن حمایت مالی می کنند، تاکید کرد: این در حالی است که فرد بیمه شده می تواند از سایر خدمات بیمه ای با شرایط ویژه در حین خدمت و در طول دوره استفاده کند.

امکان خرید اعتباری تا سقف ١٥ میلیون تومان برای فرهنگیان سراسر کشور

 دکتر غندالی یکی دیگر از طرح های رفاهی برای فرهنگیان را طرح خرید اعتباری از فروشگاه های رفاه و اتکا اعلام کرد و گفت: تفاهم نامه هایی با فروشگاه های رفاه و اتکا به امضا رساندیم که امکان خرید اقساطی را برای فرهنگیان عزیز فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: بر این اساس و پس از ابلاغ این طرح از سوی وزارتخانه به استان ها، فرهنگیان می توانند با مراجعه به فروشگاه های رفاه در سراسر کشور تا مبلغ ١٠ میلیون تومان اجناس و کالا خریداری کنند که اقساط آن به صورت ١٠ ماهه از حقوق همکاران کسر می شود و هیچ گونه بهره یا کارمزدی به آن تعلق نمی گیرد.

مدیرعامل موسسه همچنین با اشاره به امکان خرید از فروشگاه های اتکا نیز گفت: طرح اتکا نیز مشابه طرح رفاه است با این تفاوت که فرهنگیان با استفاده از کارت های اعتباری خود می توانند تا سقف ١٥ میلیون تومان از این فروشگاه ها خرید کنند که بازپرداخت آن ٣٦ ماهه و نرخ بهره آن برابر با نرخ مصوب بانک مرکزی است.

وی افزود: این طرح ممکن است به دلیل چارچوب ضوابط وزارت آموزش و پرورش که باید کد اقساطی آن در سیستم وزارتخانه اعمال شود به کندی پیش برود اما در هر صورت در ماه های آینده اجرایی می شود.

خدمات رفاهی رایگان برای فرهنگیان در بخش بیمه و سلامت

مدیرعامل موسسه با اشاره به اینکه در بخش بیمه ای نیز اقدامات زیادی انجام داده ایم گفت: بیمه تکمیلی فرهنگیان که در حال حاضر در اختیار بیمه آتیه سازان است نظارت آن به شرکت اقتصاد و رفاه فرهنگیان از شرکت های تابعه موسسه واگذار شده تا خدمات مناسبی به فرهنگیان ارائه شود.

دکتر غندالی تصریح کرد: معتقدیم بیمه سلامت و بیمه تکمیلی باید به بیمه معلم داده شود زیرا بیمه معلم سودآوری خوبی دارد و خدمات خوبی هم به فرهنگیان می دهد و همه بیمه ها در این بیمه تجمیع شده است.

وی از عقد قرارداد موسسه با چند بیمارستان جهت خدمات رایگان به فرهنگیان خبر داد و افزود: یکی از این بیمارستان ها مرکز قلب تهران است که در خیابان کارگر شمالی واقع است، یکی دیگر پژوهشکده رویان است و بعدی نیز موسسه دهش پور است که قبل از مراجعه به این مراکز، فرهنگیان باید از شرکت اقتصاد و رفاه موسسه نامه بگیرند ولی در مرکز قلب نیازی به معرفی نامه نیست و مستقیما می توانند با ارائه دفترچه بیمه مراجعه کنند.

دکتر غندالی گفت: دیگری بیمارستان هفت تیر در شهر ری، بیمارستان سینا، بیمارستان الزهرا در اصفهان و بیمارستان شهید محلاتی در تبریز است. این ٧ مرکز درمانی در حال حاضر با موسسه قرارداد دارند و فرهنگیان می توانند با همان دفترچه بیمه خود به این مراکز مراجعه کنند که درمان آنان رایگان و بدون فرانشیز است.

مسکن به قیمت تمام شده در اختیار فرهنگیان قرار می گیرد

دکتر غندالی با اشاره به اینکه در بخش مسکن هم یکسری اقدامات را آغاز کردیم گفت: در بخش مسکن توفیقات خوبی به دست آورده ایم، مثلا  در استان فارس ساخت ٤٠٠ واحد مسکونی و در استان البرز احداث ١٠٠ واحد مسکونی را آغاز کرده ایم. در زاهدان نیز ساخت مجتمع اداری - تجاری– رفاهی ویژه فرهنگیان آغاز شده است.

مدیرعامل موسسه همچنین از واگذاری ٧٠ قطعه زمین به فرهنگیان در استان کرمان و مطالعه اولیه ساخت مسکن در استان خراسان رضوی خبرداد و گفت که پس از مشخص شدن تعداد واحدها عملیات ساخت آغاز می شود.

 

دردی از چندین درد بی درمان فرهنگیان!

دردی از چندین درد بی درمان فرهنگیان!

آوای فرهنگی – رتبه‌بندی معلمان یکی از مبانی اصلی در اجرای سند تحول بنیادین بود که به جای اجرای درست به شکل ناقص عملیات اجرایی آن کلید خورده و به هیچ‌وجه اجرای آن رضایت‌مندی فرهنگیان را به همراه نداشته در حالی که قرار بود در اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان جایگاه آنها هم‌سنگ اساتید دانشگاه‌ها دیده شود…

انصاری نیا

نامه ای به فانی با عنوان “دردی از چندین درد بی درمان فرهنگیان” به قلم سیروس انصاری نیا /فرهنگی شهرستان ایوانغرب

وزیر محترم سلام علیکم

با تقدیر و تشکر از تلاشهای بی وقفه و عاجل جنابعالی و سایر وزرای محترم سکاندار وزارت از اول تا به حال ، در خصوص اجرای ناقص رتبه بندی ،لازم است به عرض جنابعالی رسانده شود که قرار بود باری از دوش فرهنگیان زحمت کش و بی توقع برداشته شود و این مساعدت بارقه ی امیدی را در فرهنگیان جاری نماید تا دوستان وهمکاران فرهنگی شما بتوانند با فراغ بال بیشتری به امر تعلیم وتربیت بپردازند ،وحداقل دغدغه معیشتی نداشته باشند.

وزیرمحترم ،  در آینده این همکارانتان که با تخته و گچ و ماژیک وداع می کنند و به اصطلاح ایام زحمت کشیدنشان در زمان بازنشستگی به اتمام میرسد و پیر و فرتوت می شوند و گوش شنوایی برای شنیدن کلامشان نیست . متصدیان در راس کار توجهی معطوف این عزیزمان نخواهند نمود. آیا سزاست به جای اینکه دردی از الام فرهنگیان را التیام ببخشید هم رتبه بندی بطور ناقص اجرا شود و هم این مبلغی که به لطف رتبه بندی اضافه شده با بازنشست شدن قطع گردد ؟

جناب آقای فانی از حضرتعالی انتظار می رود که چاره ای بیاندیشید تااین مبلغ دریافتی پس از بازنشستگی هم در فیش حقوقی لحاظ گردد.  شاید کمی التیام بخش رنجهای معلمین مخلص و تلاشگر شود .

جناب فانی وزیرمحترم ، رتبه‌بندی معلمان یکی از مبانی اصلی در اجرای سند تحول بنیادین بود که به جای اجرای درست به شکل ناقص عملیات اجرایی آن کلید خورده و به هیچ‌وجه اجرای آن رضایت‌مندی فرهنگیان را به همراه نداشته در حالی که قرار بود در اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان جایگاه آنها هم‌سنگ اساتید دانشگاه‌ها دیده شود.

آقای فانی ، چه خوب و مثمر ثمر می شد اگر به حرفهای زده شده چه در ایام گذشته و چه در الان که معلمین را هم در ردیف اساتید دانشگاه رتبه بندی می کردند و می کردید.

وزیر محترم ، استدعای فرهنگیان محترم این است که با درایت و چاره اندیشی حق ضایع شده ی ما را به ما برگردانید .که باشد فعلتان در دفتر ذهن فرهنگیان ثبت و ماندگار بماند.ان شاءالله

خاطره ای از صدها خاطره ی رزمندگان در زمان جنگ

هوای خردادماه سال 64در جبهه ی چغا حمام گیلانغرب نفسمان را بند آورده بود. نبود وسیله ی برودتی بر گرمی سخت و نفس گیر جبهه افزوده بود.  آنقدرسنگرها  هوایی گرم و شرجی و خفن داشتند که نقشه های سفید رنگ عرقی (گچیره)بر روی لباس هایمان نقش بسته بود.  رودخانه ای فصلی در نزدیکی سنگر استراحتمان بود با آقایان علی داد حیدری - عدنان شاکری -سیاوش رستمی - سیروس انصاری نیا -فرهاد نصوری و حسن بابایی جهت شستن لباس و شنا راهی رود خانه شدیم در قسمتی از جاده که مسیر حرکتمان بود تپه های ماهور و در قسمتی هموار بود .  هموار بودن قسمتی از جاده باعث شده بود در هنگام حرکت در دید دیدگاه دشمن باشیم. به کنار آب رسیدیم و آماده شنا شدیم بعضی از بچه ها وارد آب شدند و بقیه در حال رفتن به داخل آب بودیم که یک مرتبه صدای زوزه ی خمپاره ای به گوش رسید اگر اشتباه نکنم سیاوش رستمی بود گفت بچه ها خمپاره آماده باشید . هنوز صحبتش تمام نشده بود که صدای انفجا رمهیبی تپه ی مشرف بر رود خانه را فرا گرفت و خمپاره به قسمت خشک بر روی ماسه های رودخانه فرود آمد بعلت غافلگیری سریع بعضی از بچه ها که داخل آب بودند سر را زیر آب فرو برده بودند که تا چند روز از شدت درد گوش رنج می کشیدند و اگر بر روی سنگها منفجر می شد. کل بچه ها شهید و مجروح می شدند  .الحمدالله در آن انفجار حادثه ای برای هیچ یک از دوستان پیش نیامد  همگی با عجله  لباس هایمان را در دست گرفتیم و بطرف سنگر دویدیم و لباس ها را با همان حالت عرقی تا عصر پوشیدیم  و عصر با استفاده از آب تانکر شستیم و با آب لیموی که آقا عدنان در درست کردنش تبحر مثال زدنی داشت جگری جلا دادیم و دیگر هرگز به طرف رودخانه نرفتیم و تا رفتن به مرخصی خبری از استحمام نبود

راوی آقای غلامعباس شاکری جبهه ی چغا حمام گیلانغرب در سال 1364

با سپاس از جناب آقای غلامعباس شاکری که زحمت ارسال این خاطره را تقبل نموده اند

ضوابط نقل‌وانتقال معلمان اعلام شد/ثبت درخواست فرهنگیان از اول خرداد

آوای فرهنگی – بخشنامه نقل‌وانتقال فرهنگیان در سال ۹۵ ابلاغ شد و براین اساس شرایطی برای انتقال دائم و موقت اعلام شده است…

انتقالات فرهنگیان

به گزارش پایگاه خبری آوای فرهنگی ، بخشنامه نقل و انتقال نیروی انسانی آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ از سوی سید محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش ابلاغ شد.

در این بخشنامه آمده است: به منظور افزایش بهره‌وری و کارآیی کارکنان وزارت آموزش و پرورش و افزایش رضایت شغلی فرهنگیان، استفاده بهینه از نیروی انسانی موجود در مناطق آموزش و پرورش، نقل و انتقال کارکنان رسمی، آزمایشی و پیمانی شاغل در واحدهای آموزشی متقاضی انتقال دائم و موقت درون و برون استانی با رعایت ضوابط و مقررات مربوط به اداره کل اموزش و پرورش استان‌ها تفویض می‌گردد.

متقاضیان انتقال برون استانی در صورت دارا بودن شرایط شیوه نامه باید با مراجعه به سایت نقل و انتقال به آدرس ENTEGHAL.MEDU.IR نسبت به ثبت درخواست و تکمیل فرم امتیازبندی خود اقدام و سپس مدارک لازم را جهت بررسی به امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش منطقه مبدأ ارائه کنند.

تعیین و تدوین ضوابط و مقررات نقل و انتقال درون استانی براساس نیاز اعلام شده مناطق و با تأیید کمیته برنامه‌ریزی استان به عهده اداره کل آموزش و پرورش استان مربوط خواهد بود.

درخواست ثبت شده متقاضیان در سامانه مشروط به عدم نیاز مبدأ است به گونه‌ای که در منطقه مبدأ در گروه و جنس متقاضی هیچ حق التدریسی پرداخت نشود و نیاز مقصد به گونه‌ای باشد که در منطقه مقصد در گروه و جنس متقاضی هیچ کسری ساعت موظفی نباشد و انقال با رعایت بند الف ماده ۶۵ قانون برنامه پنجم توسعه و سایر ضوابط مورد بررسی قرار گرفته و زمینه انتقال افراد مطابق جداول نیاز و عدم نیازی که توسط کمیته برنامه ریزی استان تأیید شده و امتیاز کسب شده اقدام گردد.

شرایط و مقررات انتقال دائم:

دارا بودن حداقل ۵ سال سابقه خدمت تمام وقت در آموزش و پرورش تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۵ به حکم کارگزینی برای مستخدمین رسمی آزمایشی و پیمانی.

تبصره: مدت سوابق خدمت به صورت حق‌التدریس، نهضت سوادآموزی، سایر دستگاه‌ها، تحصیل فارغ‌التحصیلان مراکز تربیت معلم،‌تربیت دبیر، خدمت نظام وظیفه و قرارداد کارمعین جزو سابقه خدمت موضوع بند فوق‌الذکر محسوب نخواهد شد.

نداشتن تعهد خاص به منطقه مبدأ.

همسر جانبازان در صورت تغییر محل اشتغال جانباز با ارائه تأییدیه از مراجع ذیصلاح به استناد ماده ۱۷ آئین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان بدون رعایت شرایط فوق منتقل می‌شوند.

 شرایط و مقررات انتقال موقت:‌

دارا بودن حداقل سه سال سابقه خدمت تمام وقت در آموزش و پرورش تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۵ به موجب حکم کارگزینی برای مستخدمین رسمی، آزمایشی و پیمانی.

مستخدمینی که در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته‌های مورد نیاز آموزش‌وپرورش در دانشگاه‌های دولتی (غیر از علمی کاربردی و پیام نور) با ارائه مدارک مستند متقاضی انتقال موقت به استان محل تحصیل باشند.

همسر همکاران فرهنگی که جهت ادامه تحصیل در رشته مورد نیاز متقاضی انتقال موقت یا مأمور به تحصیل (مشمولین تبصره ذیل ماده ۶۱ قانون مدیریت خدمات کشوری) باشد.

متقاضیانی که به تشخیص کمیته برنامه‌ریزی منطقه و تأیید کمیته برنامه‌ریزی استان مبدا و مقصد دارای شرایط حاد و خاص باشند.

افرادی که متقاضی انتقال به منطقه آزاد کیش (هرمزگان) هستند.

 جدول زمان‌بندی نقل و انتقال

ثبت‌نام در سامانه و ارائه مدارک به امور اداری منطقه مبدا توسط متقاضیان از اول خرداد تا ۲۴ تیر ۹۵٫

کنترل بررسی فرم‌های درخواست و امتیاز بندی متقاضیان و اعلام نظر در سامانه توسط آموزش و پرورش منطقه مبدا از تاریخ ۱۶ خرداد تا ۳۱ تیر ۹۵٫

بررسی درخواست متقاضیان و اعلام نظر توسط آموزش و پرورش مبدا از تاریخ ۲۰ خرداد تا ۷ مرداد ۹۵٫

بررسی درخواست متقاضیان و اعلام نظر توسط آموزش‌وپرورش مقصد از تاریخ ۲ مرداد تا ۲۰ مرداد ۹۵٫

اعلام نتیجه توسط آموزش و پرورش مبدا در تاریخ ۳۱ مرداد ۹۵٫ تسنیم

فاصله از واقعیت فیش حقوقی فرهنگیان تا گفتار سخنگوی دولت+سند

آوای فرهنگی – در حالی سخنگوی دولت از حقوق ۲ میلیون و ۳۴۰ هزار تومانی و افزایش چشمگیر آن برای فرهنگیان در هفته قبل سخن گفت که واقعیت با فیش های حقوقی معلمان اختلاف زیادی دارد…

نوبخت

به گزارش پایگاه خبری آوای فرهنگی ، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت روز ۱۶ اردیبهشت ماه در همایش بزرگداشت مقام معلم همزمان با عید سعید مبعث در دهکده ساحلی با اشاره به اینکه سال ۹۲ حقوق معلمان یک‌ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان بود، ادامه داد: حقوق معلمان به ۲ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان رسیده و باز هم باید افزایش پیدا کند.

در راستای سخنان آقای نوبخت یکی از کاربران سایت ایران جیب واکنش نشان داده و هرگونه افزایش حقوق را رد میکند و می نویسد : در زیر نمونه فیش حقوقی یک فرهنگی با مدرک فوق لیسانس و نزدیک به ۱۸ سال سابقه در منطقه محروم قابل مشاهد می باشد .

قابل توجه است که معلمان از هر گونه مزایای و پاداش (حق اضافه کار/دوماه مرخصی/حق مسکن/حق ایاب و ذهاب/ حق لباس / وام  از هر نوع)بی بهره هستند اگر مشکل ۳ ماه تعطیلات مدارس است ما حاضر هستیم ۱۲ ماه سال را کار کنیم اما حقوق و مزایایی مثل بانکی ها ،بیمه،دادگستری،نفت،سازمانهای دولتی آب و برق و… داشته باشیم علاوه بر این چرا  فرهنگیان با مدرک فوق لیسانس از امتیاز ۲۰۰۰ مانند سایر کارمندان محروم شده است؟

حال قضاوت با شماست…

حال قضاوت با شماست…

حکم

 

​منتخب مجلس دهم از بی‌توجهی به بازسازی مناطق جنگ‌زده غرب کشور انتقاد کرد

 

نفت شهر؛ ویرانه‌ای روی دست کرمانشاه

فرهاد تجری این نماینده مجلس هشتم علت اصلی عدم بازسازی شهر را غلبه نگاه‌ها و توجیهات امنیتی، خاص و غیرکارشناسانه می‌داند که به جمعیت متدین و مرزدار منطقه اجازه بازسازی و برگشت به سرزمین‌شان را نداده و موجب شده امروز شاهد یک دالان خالی در جدار مرز از حوزه قصرشیرین تا سومار باشیم و فقط تعداد محدودی کپرنشین و عشایر در منطقه حاضر باشند.

«نفت شهر» همان‌طور که از نامش پیداست، شهری است که با نفت عجین شده و از شهرهای با فرهنگ و دارای قدمت تاریخی در غرب کشور است. این منطقه که در استان کرمانشاه واقع شده از قدیم الایام یکی از مبادی اقتصادی در حوزه صنعت نفت کشور محسوب می‌شده است. «نفت شهر دارای منابع مشترک نفتی با کشور عراق است و در مقابل این شهر، شهر نفت خانه در عراق وجود دارد که آن کشور هم از این طریق اقدام به استحصال نفت از این میدان مشترک نفتی می‌کند. ساکنان این منطقه از گذشته به‌عنوان مرزبانان شرافتمند ایران شناخته می‌شدند تا اینکه جنگ شروع شد...» این بخشی از صحبت‌های آغازین «فرهاد تجری»، نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس هشتم و نیز منتخب مجلس دهم بود.  

تجری در ادامه می‌گوید: «مردم از ما این سؤال را می‌پرسند که چطور است که زمانی که زلزله یا سیلی رخ می‌دهد و به بخشی از کشور صدمه و خسارت وارد می‌کند و باعث می‌شود عده‌ای از مردم به عسر و حرج بیفتند، هم مسئولین و هم مردم سراسر کشور این مشکل را به‌عنوان اولویت می‌پذیرند، تسهیلات لازم اعطا می‌شود و به مردم هم در بازسازی منطقه یاری می‌رسانند اما منطقه ما که در نوک پیشانی تهاجم دشمنان قرار داشت و به این واسطه تمام هستی خود را از دست داد، به فراموشی سپرده شده است؟»

وی در تشریح وضعیت این شهر قبل از جنگ می‌گوید: «قبل از جنگ جمعیت قابل توجهی در این شهر ساکن بودند. در نفت شهر زمینه اشتغال فنی و تخصصی در حوزه نفت وجود داشت و در عین حال مردم در سایر زمینه‌ها از جمله کشاورزی، دادوستدهای مرزی و ... هم فعال بودند.» تجری در ادامه می‌افزاید: «در زمان جنگ این شهر به تصرف دشمن درآمد و رژیم بعثی بسیاری از چاه‌ها و مخازن نفت را پلمپ کرد تا این ظرفیت‌ها را از نظام و آینده کشور سلب کند. به‌طور دقیق‌تر می‌توان گفت این شهر در زمان جنگ با خاک یکسان شد یعنی هیچ بنایی پس از جنگ مشاهده نمی‌شد.» وی در ادامه وضعیت شهر بعد از جنگ را این‌طور به تصویر می‌کشد: «بعد از جنگ بخش‌های مرتبط با تولید نفت در منطقه راه اندازی شد اما سایر بخش‌ها از جمله مسکونی، تجاری و ... به همان حال رها شد. علی‌رغم اینکه مردم به شدت خواستار بازسازی این منطقه هستند، متأسفانه هیچ توجهی به‌صورت جدّی در این رابطه صورت نمی‌گیرد.»

این نماینده مجلس هشتم علت اصلی عدم بازسازی شهر را غلبه نگاه‌ها و توجیهات امنیتی، خاص و غیرکارشناسانه می‌داند که به جمعیت متدین و مرزدار منطقه اجازه بازسازی و برگشت به سرزمین‌شان را نداده و موجب شده امروز شاهد یک دالان خالی در جدار مرز از حوزه قصرشیرین تا سومار باشیم و فقط تعداد محدودی کپرنشین و عشایر در منطقه حاضر باشند. در ادامه می‌گوید: «در مورد نفت شهر و قریب به ۲۸ روستای قصرشیرین و سرپل ذهاب که با توجیهات و نگاه‌های خاص در آن زمان از گردونه بازسازی و سازندگی کنار گذاشته شده انتظار می‌رود جبران مافات شده و گام‌هایی برای رساندن این مناطق به سطح طبیعی و عادی زندگی برداشته شود.»

فرهاد تجری با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که بر عدم بازسازی و رونق منطقه تأثیر داشته، عدم پاک‌سازی میادین مین موجود در منطقه بوده، درخصوص اقدامات صورت گرفته می‌افزاید: «با فشارهایی که در مجلس هشتم و دولت نهم وارد آمد، اقداماتی در جهت پاک‌سازی میادین مین و ایجاد زیرساخت برای توسعه منطقه فراهم آمد اما اقدام مؤثری تاکنون انجام نگرفته و فقط هر چند وقت یک‌بار جلساتی با موضوع بازسازی منطقه تشکیل می‌شود. اما چون مردم در طی جنگ تمام سرمایه‌ها و داشته‌هایشان را از دست داده‌اند امروز به تنهایی توانایی بازسازی اماکن مسکونی و منطقه را ندارند و لازم است دولت تسهيلات ویژه‌ای برای بازگشت مردم، رونق و توسعه منطقه فراهم کند.»

منتخب مجلس دهم در حال حاضر امنیت منطقه را مناسب ارزیابی کرد و گفت: «هیچ محدودیتی از نظر امنیتی در منطقه وجود ندارد. موانع و توجیهاتی که قبلاً تراشیده می‌شد و عملاً موارد غیرمنطقی‌ای بود با رایزنی‌ها و استدلال‌ها و البته اقتضائات زمان، منتفی شده است.»

فرهاد تجری در پایان با ابراز امیدواری به حیات دوباره نفت شهر گفت: « باید به نفت شهر به‌عنوان پاره‌ای از تن این کشور نگاه شود و همه دست به دست هم داده تا بتوانیم این پاره زخم خورده را احیا کنیم. حق شهادت و حق ایثارگری مردم این مناطق بر گردن همه ما مسئولین هست و ان‌شاالله این مردم بتوانند شاهد بازسازی شهر خودشان و رونق منطقه باشند.»

همایش پیاده روی فرهنگیان شهرستان ایوان


 

فرهنگیان شهرستان ایوان به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم در همایش پیاده روی شرکت کردند
 

به گزارش روابط عمومی به مناسبت گرامیداشت هفته مقام معلم تعداد 80 نفر از بانوان فرهنگی شهرستان ایوان وتعداد 20 نفر از آقایان طی دو روز در همایش پیاده روی شرکت کردند  بانوان فرهنگی شرکت کننده در همایش مسیر ایوان امام زاده سید عبداله (ع) را طی نمودند و در پایان از سوی کارشناس تربیت بدنی آموزش و پرورش به 15 نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی اهداء شد . آقایان فرهنگی هم در همایش پیاده روی به مقصد کوه بانکول شرکت کردند که به تعداد 10 نفر از شرکت کنندگان جوایزی اهداء شد .

 

 

 

 

 
ادامه نوشته

تصاویری از رزمندگان سومار در جبهه ی گیلانغرب

 

1رضا محمودیان2-غلام قاسمی3 -محمد رضا ویسی و محمد پرون در جبهه ی تنکاب

 

1- رضا محمودیان 2-قدرت حسنی 3-جمشید الیاسی  شهر گیلانغرب در زمان جنگ که خالی از سکنه بود

1- مرحوم عزت الله علی بیگی2-محمد رضا ویسی

انتصاب جدید در آموزش و پرورش شهرستان ایوان

انتصاب جدید در آموزش و پرورش شهرستان ایوان

 

معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ایوان منصوب شد

به گزارش روابط عمومی روز دوشنبه بیستم اردیبهشت ماه علیرضا پناهی مدیر آموزش و پرورش در حکمی جهانشاه شکری را به سمت معاون برنامه ریزی و توسعه این مدیریت منصوب کرد  شکری دانشجوی دکترای حقوق کیفری ، مدرس دانشگاه ، عضو انجمن جامعه شناسی ایران ، عضو انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل ، مولف چندین جلد کتاب و مقالات متعدد در زمینه ی حقوق کیفری و 23 سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش می باشد و قبل از این مسئولیت نمایندگی بخش زرنه را عهده دار بود . پناهی در جمع کارکنان اداری با تقدیر از خدمات خیراله رستمی که قبلاً در این مسئولیت انجام وظیفه نمود از وی بعنوان انسانی با صداقت و تلاشگر یاد کرد و برای ایشان آرزوی موفقیت نمودند رستمی چند ماهی است که به افتخار بازنشستگی نائل شده است .

تقاضای جمعی از فرهنگیان خدوم  فاز یک وتسریع در رفع معضل تحصیل دانش آموزان دختر

ریاست محترم اداره آموزش و پرورش شهرستان ایوان سلام علیکم

 احتراما ما جمعی از فرهنگیان ساکن در فاز یک تصدیع می دهیم. با توجه به اینکه مدرسه بسیج مستضعفین در تقسیم بندی ماضی به پسرانه ابتدایی اختصاص داده شده است واکثر ساکنین دارای دانش آموز دختر در مقطع ابتدایی می باشند و چند سال است که در فرهنگیان فاز دو مشغول به تحصیلند و از طرفی قلت فضای کافی  در مدرسه ی حضرت رقیه (س) در فرهنگیان فاز دو امر تحصیل فراگیران رابا کمبود جا مواجهه نموده است .  علاوه بر این صعوبت در تردد این دختر بچه ها و احتمال وقوع خطر  حادثه برای این عزیزان استدعا می شود در خصوص دو شیفته نمودن پسرانه و دخترانه فرهنگیان فاز یک همکاری لازم را بعمل آورید که قطعا تدبیر جنابعالی و دیگر همکاران خدوم باعث خشنودی خداوند سبحان و مسرت والدین دانش آموزان خواهد بود .در غیر معونت در این امر والدین ناچارند از تحصیل فرزندانشان در فرهنگیان فاز دو ممانعت بعمل آورند و موضوع مرتفع نمودن مشکل را  از مقامات بالاتر  پیگیری نمایند

جمعی از فرهنگیان فاز یک

کسب رتبه ی اول سی و چهارمین دوره ی مسابقات فرهنگی و هنری استان ایلام توسط دانش آموزان شهرستان ایوان

کدمطلب: Cuo7shGT     تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۱۹ ۰۸:۴۲:۳۷     

کسب رتبه ی اول سی و چهارمین دوره ی مسابقات فرهنگی و هنری استان ایلام توسط دانش آموزان شهرستان ایوان

شهرستان ایوان رتبه ی اول مسابقات فرهنگی و هنری مرحله استان را کسب کرد

به گزارش روابط عمومی معاونت پرورشی شهرستان ایوان رتبه ی اول سی و چهارمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان استان ایلام را کسب نمود این مقام  حاصل حضور پر شور گروه های هنری دانش آموزی و کسب عناوین اول در بین تمام شهرستانها و مناطق استان ایلام می باشد . گفتنی است مدیر کل آموزش و پرورش استان به خاطر کسب این عنوان از حوزه معاونت پرورشی ایوان تقدیر نمود .

کتاب نفت شهر در آیینه تاریخ

ْکتاب نفت شهر در آیینه تاریخ ْ

به اطلاع آندسته از دوستان و همشهریانی که مایلند کتاب نفت شهر در آیینه ی تاریخ را تهیه نمایند می رساند :در اسلام آباد غرب فروشگاه پل آقای علی خردمند به شماره تلفن 08445224468 و کتاب فروشی حیدری به شماره تلفن همراه 09188360622 و شماره ثابت 08345235243  در کرمانشاه سر کار خانم شاهسواری به شماره تلفن همراه 09366542273 در کرج آقای مصطفی میهن زاده به  09127640276 و در ایوان به سیروس انصاری نیا با شماره همراه 09183444278 ارتباط بر قرار و نسبت به خرید کتاب اقدام نمایند

لازم به ذکر است تعداد محدودی از کتاب ها باقی مانده است

 

 

 

معلمان از لحاظ حقوق و مزایا هم‌‌ردیف دانشگاهیان می‌شوند

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، گفت: معلمان کشور از لحاظ حقوق و مزایا هم ردیف دانشگاهیان می‌‌شوند.

معلمان از لحاظ حقوق و مزایا هم‌‌ردیف دانشگاهیان می‌شوند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حمیدرضا کفاش در حاشیه مراسم روز معلم در کلاردشت، گفت: یکی از دغدغه‌های وزیر ارتقای شغلی فرهنگیان و معلمان ماست و یکی ازبرنامه‌های این وزارتخانه هم ردیفی شغل معلمان آموزش وپرورش با اساتید دانشگاهی است که امیدواریم با شروع مجلس جدید این خواسته فرهنگیان ما در خصوص برداشته شدن فاصله هم ردیفی با دانشگاهیان محقق شود.

وی همچنین با توجه به وضعیت پیش دبستانی درآموزش وپرورش اضافه کرد: پیش دبستانی به لحاظ قانون به آموزش وپرورش واگذار شد ودیگر سازمان بهزیستی مسؤل نیست و دفتر آموزش پیش دبستانی درمعاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش تشکیل شده ودرحال برنامه ریزی است، البته هنوز الزامی نیست ولی از سوی این دفتر مفاهیم برنامه ریزی و آموزش، گروه‌هایی تشکیل داده‌اند تا به توانند متون آموزش یک نواختی منطق با تربیت اسلامی برای نوآموزان آماده بکنند که این کار بصورت منسجم درحال انجام است که امیدواریم حاصل این تلاش برای مهرماه اجرایی شود.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش در خصوص هدایت تحصیلی دانش آموزان گفت: اولیاء ومعلمان عزیز دانش آموزان ما را به سمتی هدایت کنند که علاقه مندند، امروزه بیشتر دانش آموزان ما به دنیای کسب و کار بیشتر علاقه مندند تا به پزشکی و یا... بنابراین دانش آموزان را به سمت رشته‌های فنی وصنایع بومی ومحلی تشویق کنید که بهتر وزود‌تر به خواسته‌های خود می‌رسند چرا که یاد گیری یک مهارت کاری آنان را زود‌تر به سرمایه ومعیشت خوب می‌رساند تا تحصیلات دانشگاهی.

کفاش در ادامه افزود: بزرگ‌ترین کار تربیتی این است که به فرزندان خود سپاسگزاری را یاد بدهیم و از آن‌ها بخواهیم و اگر ما زبان سپاسگزاری نداشته باشیم وزبان ما طلبکارانه باشد در برابر پروردگار عالم پیشانی برخاک نخواهیم گذاشت. در تعالیم دینی ما هست که بوسه بر دست پدر، مادر، کارگر ومعلم از بوسه‌های تأکید شده ایست که خداوند آن را دوست دارد.

معاون وزیر درخصوص محور توسعه یک کشور عنوان کرد: محور توسعه یک جامعه وکشور نیروی انسانی است، نیروی انسانی را آموزش وپرورش تربیت می‌کند. اگر امروز بزرگانی در جامعه داریم دست پرورده آموزش و پرورش‌اند. یک میلیون ویکصد هزار فرهنگی بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز را زیر پوشش تربیتی خود دارد که به فرموده مقام معظم رهبری که اگر خانواده آن‌ها را هم به آن اضافه کنیم جامعه بزرگی هستیم که هیچ جامعه‌ای با آن برابری نمی‌کند. ما فرهنگیان تأثیر گذاریم. اگر می‌بینید در وقت انتخابات به سراغ ما می‌آیند می‌دانند سخن ما، گفتار ما تأثیر گذار است.

کفاش افزود: اگر قشر فرهنگی و دانش‌آموز در میدان باشند انقلاب بیمه است و اگر این دوقشر با جامعه وانقلاب قهر کند شکست آن جامعه حتمی خواهد بود.

نمانیده مردم ایلام در مجلس دهم:

کد مطلب: 20123
تاریخ انتشار : 1395-02-12 21:02
نماینده منخب مردم در حوزه شمالی استان ایلام گفت: سعی می کنم انشاءالله بار سنگین مسئولیتی که مردم بر دوش بنده گذاشتند، به خوبی به سرمنزل مقصود برسانم.

به گزارش ايلام بيدار به نقل از ملکشاهی خبر،جشن پیروزی انتخابات مجلس دهم حوزه شمالی استان ایلام در میدان شهید بهشتی ملکشاهی با حضور مردم برگزار شد.
"سلام امینی" منتخب مردم حوزه انتخابیه ایلام، ایوان، ملکشاهی، سیروان، چرداول و مهران در این مراسم گفت: نماینده بحث ایل وقبیله نیست، مطابق قانون نه تنها در مقابل حوزه انتخابیه خود بلکه در مقابل تمام ملت مسئولیت و در بحث تمام امور داخلی و خارجی حق نظارت دارد.
وی اظهار کرد: بنده با احترام کامل، سعی می کنم انشاءالله بار سنگین مسئولیتی که مردم بر دوش بنده گذاشتند، به خوبی به سرمنزل مقصود برسانم.
امینی افزود: خدا را شاکرم بنده بعنوان یک معلم، وابسته به هیچ منبع قدرت و ثروتی نبوده ام، به هرحال توفیق پیدا کردم که این اعتماد را جلب کنم.
منتخب مردم حوزه انتخابیه شمالی استان ایلام تصریح کرد: سعی می کنم از این امانت مردم، به خوبی حفاظت و حراست کنم.
وی اذعان کرد: 30 سال معلم هستم و آنچه در کلاس یاد امانت مردم داده ام، ارزش، هنجار، اخلاق و احکام بوده است.
"سیدابوالفضل حسینی" امام جمعه ملکشاهی در این مراسم گفت: خداوند برکت در علم را در احترام به معلم قرار داده است، مردم حوزه شمالی استان ایلام به معلمی مجاهد، ایثارگر و خدمتگذار احترام گذاشتند که سالهای سال برای این مردم خدمت کرد و توفیق پیدا کرد بعنوان منتخب شما مردم در مجلس شورای اسلامی خدمت کند.
وی اظهار کرد: مردم ایلام به معلمی خدوم و خستگی ناپذیر رای داده اند.
امام جمعه ملکشاهی افزود: آقای امینی نه تنها نماینده مردم ملکشاهی ، بلکه نماینده تمام مردم استان ایلام و ملت ایران است.
سیدابوالفضل حسینی اذعان کرد: آقای امینی انشاءالله با توجه به ظرفیتهایی که در استان ایلام وجود دارد، این ظرفیتها را به فعل برساند خدمات شایسته ای را انجام دهند.
سلام امینی با کسب 61338 رای بعنوان نماینده حوزه شمالی استان ایلام به مجلس دهم راه یافت.
انتهای پیام/ش

وقوع دو قتل در دهلران/ دستگیری قاتل در کمتر از 72 ساعت

کد مطلب: 20138
تاریخ انتشار : 1395-02-13 09:15
بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب دهلران از دستگیری قاتل 2 مرد روساتیی در کمتر از 72 ساعت خبر داد.

به گزارش ايلام بيدار به نقل از نسیم دهلران، بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب دهلران از قتل 2 مرد به دلیل اختلافات خانوادگی در یکی از روستاهای شهرستان دهلران خبر داد.

عبدالکریم سبزواری، بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب دهلران اظهار کرد: با توجه به وصول گزارش عوامل انتظامی شهرستان دهلران در عصر روز جمعه(۱۰ اردیبهشت) مبنی بر وقوع ۲فقره قتل عمد در محل اراضی فسیل روستای کاور، بلافاصله به همراه عوامل پلیس آگاهی و یگان امداد نیروی انتظامی به محل حادثه عزیمت نمودیم.
 
وی افزود: متأسفانه ۲ نفر از اهالی روستا براثر اصابت شلیک گلوله در دم جان باختند.
 
بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب دهلران ادامه داد: یک نفر از افراد حاضر در محل حادثه موفق به فرار از محل حادثه می شود.
 
وی گفت: در تحقیقات اولیه هویت قاتل به نام م.غ شناسایی گردید.
 
سبزواری ابراز نمود: با همکاری عوامل انتظامی و بسیج مستقر در روستای کاور شناسایی محل اختفای متهم به قتل در حال انجام است.
 
وی با اشاره به اینکه علت حادثه اختلافات خانوادگی بوده است، عنوان کرد: متهم و مقتولین دارای قرابت نسبی و سببی نیز می باشند.
 
بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب دهلران تأکید نمود: موضوع حادثه هیچ گونه ارتباطی به برگزاری انتخابات دور دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه جنوب ایلام ندارد.
 
وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی به صورت شبانه روزی و با تمام توان در حال بررسی موضوع و دستگیری متهم به قتل می باشند.
 
سبزواری اعلام نمود: به محض دستگیری متهم نسبت به اطلاع رسانی اقدام خواهیم نمود.
 
 
وی با اشاره به قتل اخیر دو مرد جوادن در روستای کاور، اظهار کرد: پس از وقوع حادثه تحقیقات گسترده توسط پلیس آگاهی برای یافتن محل اختفای متهم در دستور کار قرار گرفت.
 
وی افزود: بر اساس گزارشات واصله متهم در ارتفاعات اناران مخفی شده بود.
 
بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب دهلران بیان نمود: امروز صبح برای دستگیری متهم 5 اکیپ از نیروی انتظامی به محل اختفای متهم اعزام شد.
 
وی ادامه داد: پس از شناسایی محل دقیق اختفا، متهم بدون هیچگونه مقاومتی دستگیر شد.
 
سبزواری با بیان اینکه تحقیقات در این خصوص ادامه دارد، گفت: متهم اکنون برای تحقیقات تکمیلی در بازداشت به سر می برد.

نامه‌ی صریح یک معلم ایلامی به وزیر آموزش و پرورش/ آقای وزیر زخم های ناسور معلمان کی التیام می یابد؟

 
 

آوای فرهنگی – در نامه سرگشاده معلم نمونه کشوری خطاب به وزیر آموزش و پرورش آمده است: آقای وزیر دردهای بی شمار ، رنج های مکرر وزخم های ناسور معلمان کی التیام می یابد؟

ابراهیمی

به گزارش پایگاه خبری آوای فرهنگی ، در آستانه روز معلم معلم نمونه کشوری نامه ای سرگشاده خطاب به وزیر آموزش و پروش منتشر کرد. متن این نامه را در ذیل می خوانید.

همکارمعلم جناب آقای علی اصغر فانی!

سلام ساده و بی‌پیرایه بنده را از دیار حماسه‌های ماندگار، ایلام قهرمان پذیرا باشید!

امروز روز معلم است. می‌خواهم بی تعارف و بی مقدمه با شما واگویه‌ای داشته باشم، شاید سالی یک‌بار ، وجدانی بیدار وگوش شنوایی صدای معلمان را با آن موسیقی دل‌انگیز گچ و تخته سیاهش را از دور دست ها بشنود! شاید!

آقای فانی قصد دارم فارغ از نامه‌های سرگشاده و تعارفات و تکلفات معمول، ساده و صمیمی شما را به عنوان یک معلم و یک همکار خطاب قرار دهم؛ چرا که همگان از تکرار عنوان «وزیر»  و«نامه سرگشاده» خسته شده‌ایم و از آن هیچ خیری ندیده‌ایم.

به قول شاعر: «من از طبق معمول‌ها خسته‌ام»

از طرفی معتقدم که مقام معلمی و دبیری مافوق مقام وزیری است؛ لذا با خطاب «همکار معلم» راحت‌تر واگویه خواهم کرد. هرچند که در آموزش و پرورش، نه شایستگی و بایستگی بلکه این سیاست و باند‌بازی است که یکی را وزیر و دیگری را به زیر می‌کشاند و باز به قول شاعری دیگر؛

این یکی وزیر می‌شود، آن یکی به زیر می‌شود

در پیاده‌ها چه زود، مرگ و میر می‌شود

و این است حکایت جامعه معلمان ایران اسلامی، پیاده نظام دستگاه تعلیم و تربیت که زیر بار سنگین گرانی و تورم و البته تبعیض و تبعیض و تبعیض، نفس‌زنان و لنگ‌لنگان به حیات شرافتمندانه خود ادامه می‌دهند تا یک لقمه نان حلال معلمی را به سفره خانواده خود بیاورند.

آری همواره در این دستگاه عریض و طویل، عده‌ای با عرق‌ریزی و مداومت، رنج و تعب می‌کشند و عده‌ای دیگر با قرار گرفتن در رأس هرم و در پست‌های ستادی، اغلب معلمان را فراموش می‌کنند و شاهکار مدیریت آنان خلق بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های بی حاصل و کلیشه‌ای است. آنان به مقام مدیرکل، مشاور وزیر، معاون وزیر، وزیر نایل می‌شوند. « گروهی کوچک در اتاق‌هایی که درهایش به روی دنیا بسته شده می‌نشینند و به جای چندین میلیون معلم، دانش آموز و والدین دانش آموزان تصمیم می‌گیرند. آنان برای وزارتی ایده‌پردازی بی حاصل ارائه می‌دهند که نظام آموزشی‌اش چهل تکه شده و ماحصل سفرهای سیاحتی و یا تجارتی برخی مسئولان به کشورهای مختلف است که چند صباحی مورد توجه قرار می‌گیرد و بدون توجه به شرایط فرهنگی و امکانات موجود ضمیمه می‌گردد. قوانین خلق‌السّاعه، مقررات من‌درآوردی، آیین‌نامه‌های سلیقه‌ای، کار نظام آموزشی را به جایی رسانده است که به مزایده گذاشتن مدارس با همه دانش‌آموزان یک طرح موفق تلقی می‌شود.» آنان معلمان مستاجر را به زور کسر حقوق و تهدیدهای قضایی و غیره وادار به اسباب کشی و نقل مکان می کنند اما از سوی دیگر برای منازل سازمانی طرح تغییر کاربری تعریف می کنند و یا بعضی ساختمان هی آموزشی را در اختیار شرکت ها و موسسات وابسته به آموزش و پرورش قرار می دهند تا دوستان بازنشسته شان بیکار نمانند و از این نمد کلاهی نصیبشان شود.

در این راستا شواهد گویای آن است که وزارت آموزش و پرورش بر آن است تا در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ نزدیک به ۲۵ درصد واحدهای آموزشی را به بخش خصوصی واگذار کرده و خصوصی سازی را وارد تکالیف آموزشی و پرورشی دولتی نماید. نماد عقل محاسباتی در مقابل مسئولیت‌های دینی نگاهی کاملاً اقتصادی و تجارتی! گذشته از آسیب‌ها و یا فرصت‌هایی که این تصمیم می‌تواند داشته باشد، آنچه مسلم است در وهله نخست قوه مجریه که مجری وظایف حکومتی در مبانی اسلامی است، کوشش می‌کند تا رفع مسئولیت از بخش‌های اقتصادی و صنعتی را در یک همانند‌سازی نامتعارف به مسئولیت خطیر آموزش و پرورش، تعلیم و تعلم نیز بکشاند.

این مرقومه نه یک نامه سرگشاده و نه یک انتقاد سیاسی است. همین بس که خوشبختانه در ترکیب هیچ حزب و گروه سیاسی و یا انجمن صنفی معلمان نبوده و نیستم، اما به عنوان یک معلم بازنشسته که فراز و فرودهای کلاس درس و مدرسه در همه ابعادش را به نحو ملموس طی کرده ام وبه عنوان اولین مدیر مجتمع آموزشی رزمندگان جبهه های غرب کشور، بخشی از معلمی ام را در سنگرهای دفاع مقدس تجربه کرده ام، هرچند که به کرات و مرآت از سوی صنوف مختلف معلمان و نیز از سوی بزرگان نظام تعلیم و تربیت، مصائب  بی‌شمار معلمان بازگو شده است. در آستانه روز معلم دست به قلم شده‌ام تا بیشتر از این مورد هجمه خانواده و همکاران شریف و عزیزم قرار نگیرم که؛

«فلانی! به عنوان یک روزنامه‌نگار و نویسنده چرا آلام جامعه فرهنگیان را بازگو نمی‌کنی!؟»

آقای فانی ! همیشه این پرسش در اذهان متبادر می‌شود که چرا همه از اعتبار بالا و دیوار کوتاه معلم بالا می‌روند و زمان حساب‌وکتاب که می‌رسد در عوض فقط مشتی شعار و حرف و وعده تکراری تحویل می‌دهند!؟ بانک‌ها ضمانت‌های معلمان را بیشتر از سایر اقشار معتبر می‌دانند، خطیبان، شغل انبیایی معلمان را نگین سخنرانی‌ها می‌کنند، رؤسای جمهور در هفته معلم به دست‌بوسی معلم دوره ابتدایی خود می‌روند. از کرامت، از بزرگواری، از ایثار، از سوختن شمع‌گونه، از رخ زرد، از سیلی سرخ، از مکتب معلم، از اوج مقام معلم می‌گویند؛ اما چرا همیشه دولت‌ها در برابر تأمین خواسته‌های معلمان ناتوان‌اند؟ چرا هیچ مسئولی پس از سه دهه از عمر انقلاب اسلامی برای رفاه معیشت این عزیزان آستین همت بالا نمی‌زند؟ چرا مجلس برای این طبقه نجیب، قانونی مانا و اثرگذار تصویب نمی‌کند؟ چرا بالاخره تبعیض حقوقی بین این قشر متعهد و زحمتکش و شاغلان سایر دوایر دولتی برداشته نمی‌شود؟ چرا کسی به این باور نرسیده است که درد معلم «فرق» است نه «فقر». چرا معلمی برای عده‌ای شغل انبیاست و برای کارکنان ستادی اش شغل اغنیاست؟ در این راستا و در طول سال‌های گذشته و در بررسی اختلافات فی‌مابین جامعه معلمان و وزارت آموزش‌وپرورش، هیچ‌کس به عملکرد این وزارتخانه حق نداده، هیچ‌کس به دولت‌ها حق نداده؛ همیشه حق با کلاس بوده، حق با تخته‌سیاه بوده حق با مدرسه بوده، همیشه حق با معلمان بوده، همیشه حق با سکوت بوده.

آواز عاشقانه‌ی ما در گلو شکست

حق با سکوت بود، صدا در گلو شکست

آقای فانی!، یک‌بار به ساختمان وزارتتان آمدم با پوشه‌ای حاوی پیشنهادهای مختلف، اما موفق به دیدارتان نشدم. کسی از مقربین دفترتان آمرانه فرمودند که اینجا چکار داری؟

تعجب کردم نه راهنمایی کرد و نه به حرف‌هایم گوش کرد. آقای فانی، من در خانه خودم غریبه بودم. مگر وزارتخانه، خانه همه معلمان نیست؟ چگونه است که کسی را در خانه‌اش راه نمی‌دهند؟

جناب فانی! در همان ایام به یمن شغل دومم یعنی روزنامه نگاری، به راحتی توانستم با نایب رئیس مجلس، معاون رئیس جمهور، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی وبرخی از مسئولان عالی رتبه دولت ملاقات هایی داشته باشم تا مشکلات و مطالبات صنفی خود را در حضور آنان مطرح نمایم.

اما معلمی که برای وزارتخانه متبوعش پیشنهادهایی دارد، پس از دو سال هنوز با وی تماسی کوتاه برقرار نشده است. راستی گفتم «خانه» به یاد خانه‌های معلم در سراسر کشور افتادم. مهمان‌سراهایی که اغلب در اختیار سایر اقشار است تا معلمان. بگویید خانه مدیرکل، خانه فرماندار، خانه کارمندان و کسبه سراسر کشور نه خانه معلم! چرا که خوان وسیع آموزش و پرورش همه جا گسترده شده است. اماچرا هرگز سایر ارگان ها و وزارتخانه ها مارا به ویلاهای مجلل شان حتی در قبال پرداخت هزینه راه نمی دهند؟ بیتوته در مدارس هم خود قصه‌هایی دارد. مدارسی که معلمان هم مانند سایر کارکنان دوایر دولتی در سفرهایشان در قبال پرداخت وجه از آن‌ها بهره‌مند می‌شوند.

یکبار در راهروهای مجلس شورای اسلامی با آقای دکتر مهدی نوید ادهم (معاون محترم جنابعالی و دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش)  ملاقاتی کوتاه داشتم  و یک بار با آقای دکتر حمیدرضاکفاش (معاون محترم پرورشی) از طریق این دو همکار پیام دادم که جناب وزیر مجموعه‌ای از معلمان نمونه کشوری را به عنوان مشاورین خود انتخاب کند. شاید خرد جمعی و مشاورت گروهی از نخبگان جامعه فرهنگیان فانوسی فراروی تاریکزار جامعه معلمان روشن کند که بازهم متاسفانه گوش شنوایی نیافتم و پاسخی نشنیدم.

 اینک نگارنده به مدد مفاد پاره‌ای از نامه‌های سرگشاده همکاران فرهنگی و اخبار مربوط به آن‌ها (برگرفته  از سایت های خبری و شبکه‌های اجتماعی موبایلی) یک‌بار دیگر جنابعالی را به مرور و باز نگری این مطالبات دعوت می‌کنم:

جناب فانی، حتماً از طریق رسانه‌ها ی ارتیاط جمعی خوانده‌اید که؛

–    یک معلم از وزیر بهداشت تقاضا کرده است حالا که وزیرآموزش و پرورش نتوانسته است مشکلات معلمان را فیصله دهد، وزیر بهداشت را برای رسیدگی و درمان  زخم‌های بی شمار فرهنگیان به مدد طلبیده است. این معلم در کارنامه وزیر بهداشت نمره ۲۰ و درکارنامه جنابعالی نمره ۵/۹- ثبت کرده است. راستی این چه معنایی می‌تواند داشته باشد!؟

–   عده‌ای از معلمان در گوشه‌ای از ایران اسلامی پس از ناامیدی از وزیر آموزش و پرورش، نامه‌های شکایت آمیز خود را بر بال کبوتران سفید بستند و به سمت آسمان رها کردند.

–   در سال‌های اخیر تحصن‌ها و اعتراضات صنفی  فرهنگیان با تکرار مطالبات حقوقی و صنفی خود در استان های مختلف برگزارشد، اما هیچ افاقه ای نشد.

–    نامه‌های سرگشاده معلمان و صنوف معلمان خطاب به رئیس جمهور، مجلس شورای اسلامی و وزیر آموزش و پرورش در رسانه‌ها بارها و بارها انعکاس یافت، اما مصائب و مشکلات فرهنگیان همچنان لاینحل باقی مانده است. باری، در سال‌های اخیر آنقدر از حقوق و مشکلات صحبت شده است که دیگر هیچ مسئولی مشکلات معیشتی معلمان را جدی نمی‌گیرد این در حالی ست که براساس آمارهای رسمی، جامعه‌ی معلمان و خانواده‌هایشان و نیز جمعیت دوازده و نیم میلیونی دانش‌آموزان بیش از یک چهارم جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و عدم آرامش روحی معلمان خدا می داند که چه لطمه‌ای به پرورش نسل آینده کشور می‌زند.

«یک معلم؛ نه کارانه‌ی ماهیانه دارد نه اضافه کار، نه حق مسکن دارد و نه حق ایاب و ذهاب، نه حق مأموریت دارد و نه حق شیفت، نه بن خرید کالا دارد و نه کمک‌های غیر نقدی ماهیانه، نه پاداش آخر سال دارد و نه مانند شرکت‌های دولتی پاداش بستن حساب‌ها، نه مانند کارکنان زحمتکش بانک‌ها، وام‌های چند ده میلیونی با درصدهای پایین جهت خرید خودرو و آپارتمان دارد که در آخر خدمت هم تمام آن وام ها بخشیده شوند و در هنگام بازنشستگی صاحب چندین واحد آپارتمان و خودرو شود، معلمین فقط و فقط یک حقوق ثابت ماهیانه دارندکه نیمی از آن بابت انواع و اقسام بیمه‌های درمانی، تکمیلی، عمر و خودرو، بازنشستگی و مالیات، کسر می‌شود.

چرا پاداش آخر خدمت یک بازنشسته‌ی فرهنگی باید یک دوم یا یک سوم دیگر کارکنان دولت باشد که آن هم به صورت قسطی طی چند سال به حساب آنان واریز شود که با احتساب تورم سال های اخیر ارزش آن به مرور زمان نصف شود اما پاداش دیگر کارکنان دولت به صورت یکجا به حساب آن‌ها واریز شود و با این پاداش می‌توانند در شهرستان ها یک آپارتمان تهیه کنند و یا برای دوران بازنشستگی شغلی دست و پا کنند؟ تا کی چشم و گوش خود را در برابر این همه تبعیض ببندیم؟ کارد به استخوان رسیده است. صورتی برایمان نمانده که بخواهیم آن را با سیلی سرخ نگه داریم. اگر سمعکی از جنس انصاف باشد صدای له شدن و خرد شدن استخوان‌هایمان زیر چرخ هزینه‌های زندگی به گوش می‌رسد. سال‌هاست بحث منزلت و معیشت فرهنگیان نقل بسیاری از جلسات است، البته همیشه وقتی مناسبتی و یا انتخاباتی در راه باشد برای جلب رضایت موقت تصمیماتی اتّخاذ می‌گردد امّا بعد از آن، رویه همان است که بوده است. امروز وقتی یک فرهنگی از درد نداری می‌گوید یا مورد عتاب قرار می‌گیرد، که شغل انبیا و حرف پول زدن! یا توهین و بد و بیراه که مگر فرهنگی چه می‎کند که در پی افزایش حقوق است. در بوق وکرنا کردن پرداخت‌های معوّق به عنوان «خبر خوش برای فرهنگیان»  تلقی می‌شود درحالی که برخی افزایش حقوق‌ها در بعضی ارگان‌ها ودستگاه‌های دولتی محرمانه تلقّی می‌شود و در هیچ رسانه‌ای منعکس نمی‌شود.»

چرا با وجود پنج  مرجع برای امور بازنشستگان آموزش و پرورش؛ یعنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری و کانون های بازنشستگی آموزش و پرورش  هیچکدام نتوانسته‌اند گرهی از مشکلات این پیشکسوتان تعلیم وتربیت بگشایند؟  این در حالی است که هر ساله بین ۴۰ تا ۶۰ هزار نفر به این افراد افزوده می‌شود و در ۵ سال آینده تعداد شاغلان و بازنشستگان آموزش و پرورش با یکدیگر مساوی می‌شوند.

دراین راستا کارشناسان و صاحبنظران معتقدند که افزایش ۱۲ درصدی حقوق کفاف زندگی بازنشستگان را نمی‌دهد. پیشنهاد همه بازنشستگان این است که حقوق آن‌ها افزایش یابد و علاوه بر این مهم‌ترین درخواست آن‌ها به موقع بودن پرداخت‌ها و عدم تبعیض میان بازنشستگان است. در حال حاضر میان بازنشسته‌های وزارت آموزش و پرورش و سایر دستگاه ها تبعیض فاحشی وجود دارد که خاطر همکاران عزیز را سخت آزرده ساخته است.

 

 

خداداد ابراهیمی

 

اسامی معلمان نمونه شهرستان ایوان اعلام شد


 

دبیرخانه ستاد بزرگداشت مقام معلم شهرستان ایوان تعداد 12 نفر را بعنوان معلم نمونه معرفی کرد

به گزارش روابط عمومی مدارک 31 نفر از  فرهنگیان متقاضی معلم نمونه در سطح شهرستان توسط هیئت داوران  مورد بررسی قرار گرفت که تعداد  12 نفر از فرهنگیان این شهرستان بالاترین امتیاز را کسب و  بعنوان معلم نمونه انتخاب شدند  گفتنی است مراسم تکریم از معلمان نمونه با حضور مسئولین  در هفته بزرگداشت مقام معلم به عمل می آید  اسامی معلمان نمونه شهرستان ایوان به شرح ذیل می باشد  . 1-ولی ناصری 2-قدرت قاسمی 3- رمضان کاظمی 4- فیض اله آزادی 5- علی کریم نژاد 6- علی محمد محمدی 7- حشمت اله عباسی 8- میترا رضایی 9- همایون منصوری 10 نصرت اله بابایی 11- مریم غلامی 12- نعمت همتی ماژین